• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تسطیح اراضی و مهار آب‌ها

  • کد خبر : 9742
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تسطیح اراضی و مهار آب‌ها

معاون امور آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال در دو بخش شامل تامین آب در حوزه وزارت نیرو و شبکه‌های زهکشی در حوزه جهاد کشاورزی در کشور تخصیص داده شده و هزینه می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، علی‌مراد اکبری در بازدید از پروژه […]

tastih_arazi_leyzeri_zamin_shokhm_traktor_khishمعاون امور آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال در دو بخش شامل تامین آب در حوزه وزارت نیرو و شبکه‌های زهکشی در حوزه جهاد کشاورزی در کشور تخصیص داده شده و هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، علی‌مراد اکبری در بازدید از پروژه شبکه زهکشی میمه دهلران اظهار کرد: در مجموع برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام در آبخور سامانه و آبخور رودخانه‌های محلی بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار ظرف مدت چهار تا پنج سال به‌ کار گرفته می‌شود.

وی از اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ایلام خبر داد و اضافه کرد: ۵۰ هزار هکتار از این اراضی در حوزه آبخور سد کرخه، ۳۰ هزار هکتار در آبخور رودخانه‌های محلی و سامانه انتقال و ۲۰ هزار هکتار نیز در رودخانه‌های حوزه میانی است که توسط عوامل و منابع استانی تامین آب می‌شود.

اکبری با اشاره به اجرای این برنامه‌ها در طول پنج سال آینده تصریح کرد: برای توسعه شبکه‌های فرعی بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی آبخور سد کرخه، رودخانه‌های محلی و سامانه انتقال از محل ۱۰ هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از شروع عملیات اجرایی پروژه‌های زهکشی در دشت عباس، میمه و رودخانه‌های محلی استان ایلام خبر داد و گفت: تلاش می‌شود شبکه زهکشی میمه با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سطح ۲۰۰۰ هکتار ظرف یک تا دو سال به بهره‌برداری برسد.

وی به تصویب بودجه ۴۲۰ میلیارد ریالی جهت اجرای پروژه‌ آب‌های محلی ایلام اشاره و بیان کرد: از این مبلغ تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای شبکه‌های زهکشی میمه و کنگیر اختصاص یافته است و مابقی پروژه‌ها نیز بر اساس پیشرفت تأمین اعتبار می‌شود.

اکبری از شروع عملیات اجرایی شبکه زهکشی دویرج در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این پروژه در سطح ۸۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش سد دویرج عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به مطالعه ۴۰۰۰ هکتار از این اراضی خاطر نشان کرد: این مقدار در سطح ملی به مناقصه گذاشته و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۲۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه تأمین اعتبار شده است، گفت: با مجموع اقداماتی که دولت تدبیر و امید در حوزه آب و خاک دهلران در دستور کار قرار داده شاهد تحول و رونق بیش از پیش بخش کشاورزی در منطقه خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.