• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

تحقیقات کشاورزی تحت فشار خصوصی‌سازی قرار گرفته است

  • کد خبر : 4392
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

زند گفت: متأسفانه بخش تحقیقات کشاورزی در کشور ما تحت فشار خصوصی شدن قرار گرفته در حالی که این بخش حاکمیتی است و تمام کشورها به آن نگاه حاکمیتی دارند. به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ اسکندر زند معاونت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی در رونمایی از دستاوردهای پژوهشگران بخش […]

زند گفت: متأسفانه بخش تحقیقات کشاورزی در کشور ما تحت فشار خصوصی شدن قرار گرفته در حالی که این بخش حاکمیتی است و تمام کشورها به آن نگاه حاکمیتی دارند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ اسکندر زند معاونت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی در رونمایی از دستاوردهای پژوهشگران بخش کشاورزی سخنرانی می‌کرد؛ گفت: سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی درحالی ۱۰۰ ساله می‌شود که روزهای سختی را می‌گذراند و با وجود اینکه بسیاری از فعالیت‌های این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده ولی تعداد زیادی از این فعالیت‌ها قابل واگذاری نیست و بسیاری از دانشمندان این حوزه با توجه به اینکه سن بین ۲۳ الی بالاتر است توانسته‌اند با تمام کمبودها به خوبی از عهده مسئولیت‌های خود در بخش تحقیقات کشاورزی برآیند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار مروج کشاورزی در سراسر کشور فعالیت‌های ترویجی کشاورزی را بر عهده دارند و قرار است در آینده‌ای نزدیک با حضور ریاست محترم جمهور از کشاورزان نمونه کشور که همه اینها نشان از همت مروجین بوده است در سالن اجلاس سران از این قشر زحمت‌کش تقدیر شود.

زند با بیان اینکه ۵۰۰ دستاورد طرح تحقیقاتی این سازمان در دل مزرعه است و کمتر به چشم می‌آید گفت: رویکرد بخش کشاورزی به خصوص در زمینه تحقیقات بسیار ضعیف بوده و ما درصدد برنامه‌هایی علمی برای ارتقای این بخش هستیم.

اسکندر زند در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه هشت محقق مؤسسه ما با بخش بین‌المللی گندم فعالیت دارند اضافه کرد: آنها در حال برنامه‌ریزی برای بهبود کیفیت گندم و کاهش هزینه‌های این محصول برنامه‌هایی دارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.