• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

تحقق صادرات ۳۳ هزار تن محصول کشاورزی با بهره برداری از بزرگترین پایانه صادراتی خاورمیانه

  • کد خبر : 3985
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۴۳

مدیرعامل مجموعه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی گفت: با بهره برداری از بزرگترین پایانه صادراتی خاورمیانه در نوشهر در مرحله نخست می توان زمینه صدور ۳۳ هزار تن محصول کشاورزی را از این پایانه فراهم کرد. به گزارش ایرنا، یعقوب عابدینی، افزود: با توجه به اینکه محور اصلی اقتصاد کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش […]

مدیرعامل مجموعه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی گفت: با بهره برداری از بزرگترین پایانه صادراتی خاورمیانه در نوشهر در مرحله نخست می توان زمینه صدور ۳۳ هزار تن محصول کشاورزی را از این پایانه فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، یعقوب عابدینی، افزود: با توجه به اینکه محور اصلی اقتصاد کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات غیرنفتی برپایه تولید داخل قرار دارد، بنابراین افزایش رشد اقتصادی یکی از اولویت های دولت به شمار می رود.

وی اظهار داشت: پایانه صادراتی بهشت پارس که در منطقه اسبچین نوشهر واقع شده با وجود سالن بورس معاملات محصولات کشاورزی فضا را برای پیگیری و انجام معاملات سهامداران فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از تفاوت های اصلی این پایانه صادراتی با سایر مراکز تولیدی و صادراتی دارا بودن سالن VIP برای ۱۸۴ کشور است که برای حضور هر یک از کشورها فضای مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی حذف واسطه گران و دلالان را از مزیت های این پایانه صادراتی دانست و گفت: محصولات کشاورزی عرضه شده در این پایانه ۲۰ درصد پایین تر از نرخ رسمی بازار است.

وی افزود: با احداث میادین میوه و تره بار و هایپرمارکت در جهت ورود به بازار داخل و پاسخگویی به نیاز مشتریان داخلی این پایانه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اشتغال ۶ میلیون بیکار را یکی از مشکلات اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد : یکی از اهداف اصلی این پایانه ایجاد هزار شغل مستقیم و ۳۰ هزار شغل غیرمستقیم است.

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نوشهر در فضایی به مساحت ۳۵ هکتار احداث شده است، گفت: تولید، سورت، بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی و گل وگیاهان دارویی در این پایانه انجام می شود.

مدیرعامل مجموعه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی از ایجاد مرکز آموزش عالی در مرحله دوم بهره برداری این پایانه خبر داد و افزود: در مرحله دوم بهره برداری از این پایانه با احداث مرکز آموش عالی قرار است مجوز رسمی فعالیت از سیستم آموزش عالی کشور دریافت شود.

به گفته وی، موافقت قطعی با ایجاد موسسه آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی الکترونیکی بهشت پارس از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده و به این ترتیب این مجموعه اجازه خواهد داشت در ۴ رشته حسابداری، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی و تکنولوژی تولیدات گیاهی در مقطع کاردانی و تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی علمی و کاربردی فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان از طریق کنکور سراسری پذیرش می شوند، افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در مجموع ۴۸۰ نفر است که برای هر رشته ۱۲۰ نفر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، مجموعه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی بهشت پارس در فضای ۳۵ هکتار در منطقه نوشهر استان مازندران احداث شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.