• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

تجهیز ۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین

  • کد خبر : 11416
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
تجهیز ۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تجهیز ۹۲ هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم آبیاری نوین تا پایان امسال خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، محمدعلی جوادی امروز – شنبه – در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دولت […]

abyari_modernمعاون وزیر جهاد کشاورزی از تجهیز ۹۲ هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم آبیاری نوین تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، محمدعلی جوادی امروز – شنبه – در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید مقابل چالش‌ها ایستاده است، گفت: امیدواریم با اجرای برنامه ششم که از سال آینده شروع می‌شود شاهد رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و روند توسعه کشور باشیم.

وی از کنترل آب‌های مرزی که سال‌ها از کشور خارج می‌شد خبر داد و افزود: طرح دشت سیستان، طرح ساماندهی شالیزارها، طرح توسعه جنگل‌ها، اجرای آبیاری نوین در ۹۲هزار هکتار از اراضی کشور که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی کشور است.

جوادی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری یکی از مخازن اصلی تامین کننده آب کشور است، افزود: این استان عمده مصرف آب کشور را تامین می‌کند. همچنین نیروی انسانی عظیم و متخصص این استان در سراسر کشور حضور فعال دارند.

وی با اشاره به این‌که نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشور است، اظهار کرد: در استان و کشور باید به این موضوع توجه ویژه شود و ما هم تلاش کردیم طبق قانون ۳۵ درصد حکم استخدامی کارکنان را بر اساس کارایی کارکنان در مشاغل خاص اختصاص بدهیم که با هماهنگی‎های به عمل آمده ابلاغ شده است.

جوادی با اشاره به وجود ۷۲ هزار نیرو در سازمان جهاد کشاورزی و سازمان‌های مستقل افزود: در آینده نزدیک باید ۱۰ هزار نیرو جایگزین کنیم.

به گفته وی در دولت تدبیر و امید تلاش بر این است که روش‌های کشاورزی سنتی به روش کشاورزی صنعتی تبدیل شود و با توجه به کمبود آب از روش آبیاری نوین به جای آبیاری غرقابی استفاده شود و پیش بینی می‌شود کلیه زمین‌های کشاورزی تا هشت سال آینده به کشاورزی صنعتی تبدیل شود.

وی یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید را احیای سازمان مدیریت برشمرد و افزود: با توجه به اینکه این سازمان در ‎های قبل منحل شده بود ولی اکنون تولد دوباره این سازمان را شاهدیم که بر توسعه کشاورزی نظارت می‌کند.

جوادی با اشاره به ضرورت انتخاب مدیران توانمند و بومی، همکاری کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان با مدیریت جدید سازمان در راستای همکاری با دولت در پیشبرد اهداف سازمانی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی از زحمات رستم غیبی در زمان تصدی مسئولیت ریاست سازمان تقدیر و ذبیح الله غریب به عنوان ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان منصوب شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.