• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

تاکید مدیر کل منابع طبیعی فارس بر آسیب شناسی فعالیتهای تشکلها

  • کد خبر : 26635
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
تاکید مدیر کل منابع طبیعی فارس بر آسیب شناسی فعالیتهای تشکلها
جلسه هم اندیشی تشکلهای مردم نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و نمایندگان این تشکل ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس جلسه هم اندیشی تشکلهای مردم نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و نمایندگان این تشکل ها برگزار شد.
عبدالحسن صمد نژاد سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این نشست که با حضور اعضاء و نمایندگان تشکلهای مردم نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست فارس برگزار شد با تاکید بر افزایش مشارکتهای مردمی و ارتباط بیش از پیش با این گروه ها گفت: در شرایط کنونی ادارات منابع طبیعی با تعداد نیروهای اندک در کنار کمبود امکانات و تجهیزات نمی توانند به تنهایی محافظ عرصه های منابع طبیعی به شکل مطلوب باشند و تنها با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیتهای مردمی این مهم میسر خواهد شد.
وی گفت: همانطور که اصول فراوانی در قانون اساسی بر امر مشارکت مردم در امور تاکید نموده است در حوزه حفاظت از منابع طبیعی نیز مهم ترین راهکار استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی و استفاده از توان انجمنهای مردم نهاد است.
صمد نژاد در ادامه ضمن اشاره به تقویت فعالیت سازمانهای مردم نهاد اظهار داشت: با بهینه سازی فرآیندها و برنامه ریزی صحیح و بلند مدت می توان به عملیاتی شدن برنامه ها و مقابله با آسیب ها در این حوزه امیدوار بود.
وی در ادامه با بیان اینکه در راستای مدیریت منابع طبیعی کشور می بایست به ساختار جغرافیایی و اقلیمی و تنوع آب و هوایی و نیز ظرفیتهای قانونی در انجام فعالیتها توجه ویژه داشت افزود: نداشتن برنامه و نقشه راه و نیز ناهماهنگی بین برنامه های دولتی و فعالیت های تشکل های مردمی موجب شده موضوع حفاظت از این منابع تحت تاثیر قرار گیرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در پایان ضمن اشاره به رسالت و وظایف سنگین و خطیر عموم مردم در حفاظت از منابع ارزشمند طبیعی، از نمایندگان تشکلها و نهادهای مردمی خواست تا همکاری های خود را براساس یک نقشه راه مدون و با برنامه به پیش برده تا بتوان از این ظرفیت متعالی بهترین بهره را در جهت حفاظت از این میراث گرانبها برد.
در این نشست نمایندگان تشکل های مردمی حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود در حوزه منابع طبیعی پرداخته و خواهان پیگیری مسئولان در این خصوص شدند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.