• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
1

تاکید بان کی مون بر تسریع روند مذاکرات درباره تغییرات آب و هوایی

  • کد خبر : 12679
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
تاکید بان کی مون بر تسریع روند مذاکرات درباره تغییرات آب و هوایی

دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه خواستار تسریع در روند مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع درباره تغییرات آب و هوایی شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بان کی مون که با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، درباره اتخاذ تدابیری که از افزایش گرمای زمین به […]

unدبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه خواستار تسریع در روند مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع درباره تغییرات آب و هوایی شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بان کی مون که با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، درباره اتخاذ تدابیری که از افزایش گرمای زمین به میزان بیش از دو درجه سانتیگراد جلوگیری شود، محتاطانه اظهار خوشبینی کرد.
وی گفت: کنفرانس پاریس مرحله نهایی به شمار می رود چرا که سران کشورها متعهد شده اند در جریان آن به یک توافق بلند پروازانه درباره تغییرات آب و هوایی دست پیدا کنند. ما نباید زمان را از دست بدهیم چرا که گرم شدن زمین سریع تر از آنچه که تصورش را داشته باشیم، اتفاق خواهد افتاد.
بر اساس گزارش گروهی از دانشمندان، فعالیت انسانی اصلی ترین عامل گرمایش زمین است.
احتمال تاثیر فعالیت های صنعتی و به ویژه تولید گسترده گازهای گلخانه ای، در گزارش های پیشین این گروه در سال های ۲۰۰۷ و۲۰۰۱ به ترتیب ۹۰ و ۶۰ درصد عنوان شده بود.
گزارش این گروه کارشناسی همچنین هشدار می دهد که روند افزایش دمای زمین که از ابتدای قرن بیستم میلادی شروع شده، برای دوره ای طولانی ادامه می یابد، اگرچه طی پانزده سال اخیر روند گرمایش کره خاکی بر اثر عوامل طبیعی کند شده است.
بنا به این گزارش، در صورت تداوم روند کنونی، در پایان قرن بیست و یکم، دمای هوای کره زمین میان سه دهم تا نزدیک به ۵ درجه سانتیگراد افزایش یافته و سطح دریاها بین ۲۶ تا ۲۸ سانتی متر بالا خواهد آمد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.