• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2
مدیر کل امور عشایر فارس

تأمین نهاده های دامی یکی از نیازهای عشایرفارس

  • کد خبر : 27380
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
تأمین نهاده های دامی یکی از نیازهای عشایرفارس
مدیر کل امور عشایر فارس بیان داشت: یکی از نیازهای اساسی عشایر استان فارس به عنوان قطب عشایری کشور انواع نهاده های دامی به منظور تولید محصولات دامی با کمیت و کیفیت مطلوب می باشد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛ روح الله بهرامی اظهار داشت:یکی از عمده ترین نیازهای عشایر، تامین نهاده های دامی است. در این راستا با توجه به فعالیت تولیدی کارخانه خوراک دام قشلاق فیروزآباد با مشارکت مجموعه تشکل های عشایری استان فارس، تلاش بر تامین و عرضه انواع کنسانتره و خوراک دام در قالب جیره تغذیه علمی و ضریب تبدیل وبهره وری بالا تولید و توزیع بین مصرف کنندگان علوفه عشایری می باشد.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های اساسی مجموعه اداره کل و تشکل های عشایری تکمیل فرآیند و زنجیره تولید أنواع تولیدات دامی می باشد.

بهرامی گفت:تامین نهاده های دامی باعث می شود که عشایر فارس که نیاز اساسی استان در تولید پروتین را تامین می کنند با خاطر آسوده و در شرایط بهتری به دامداری و امر تولید مشغول شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده های دامی در بازار آزاد مشکلاتی را برای عشایر استان به وجود آورده افزود: یکی از اقدامات اداره کل امور عشایر با همکاری اتحادیه عشایری تامین و توزیع نهاده های دامی است ، که در این راستا انواع علوفه با کیفیت و قیمت مناسب از طریق شرکت های تعاونی در اختیار عشایر قرار می گیرد.

بهرامی افزود: نهاده های دامی اعم از سبوس، سویا،جو، به طور مستمر توسط اتحادیه عشایری خرید ،حمل و بین عشایر توزیع می شود که تاکنون این اقدام نسبت به سنوات گذشته روند افزایشی داشته و تاکنون بیش از ۵۱ هزار تن انواع علوفه بین جامعه عشایری توزیع گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه تشکل ها و اداره کل امور عشایر متولی جامعه عشایر سیار و کوچرو می باشند افزود: بر اساس مصوبه سومین جلسه شورای تعاون اداره کل امور عشایر استان ثبت نام خانوار های عشایری در سامانه جامع بانک اطلاعاتی عشایر (نماد) امری الزامی می باشد و از این پس تمامی خدمات قابل ارایه به عشایر منطبق با لیست ثبت نام افراد در این سامانه خواهد بود و تلاش می گردد که خدمات به عشایر واقعی داده شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=27380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.