• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
رئیس خانه کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان:

تأمین وثیقه بانکی؛ مشکلی جدی در توسعه گلخانه‌ها 

  • کد خبر : 25307
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
تأمین وثیقه بانکی؛ مشکلی جدی در توسعه گلخانه‌ها 

رییس خانه کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مشکل جدی در راه توسعه گلخانه‌های استان اصفهان، تأمین وثیقه بانکی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، احمد صادقی اظهار کرد: از جمله مشکلات اصلی پیش‌روی توسعه گلخانه‌های استان اصفهان می‌توان به معضل تأمین وثیقه بانکی اشاره کرد. رئیس خانه کشاورز اصفهان، بیان کرد: در […]

رییس خانه کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مشکل جدی در راه توسعه گلخانه‌های استان اصفهان، تأمین وثیقه بانکی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، احمد صادقی اظهار کرد: از جمله مشکلات اصلی پیش‌روی توسعه گلخانه‌های استان اصفهان می‌توان به معضل تأمین وثیقه بانکی اشاره کرد.
رئیس خانه کشاورز اصفهان، بیان کرد: در حالیکه اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در اصفهان نیازمند تسهیلات بانکی است، تأمین وثیقه بانکی در این استان کار راحتی نیست.
وی با بیان اینکه در رابطه با طرح‌های گلخانه‌ای، بسیاری از زمین‌های کشاورزی آن نوع سند مالکیت مد نظر بانک را ندارند، گفت: همین امر دریافت وام و تسهیلات را با مشکل روبه رو می‌کند.
رییس خانه کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، کشت گلخانه‌ای در کشورهای پیشرفته را دارای رونق گسترده و فراگیر دانست و اضافه کرد: کشوری مانند هلند از این صنعت درآمدی بیش از درآمد نفتی ایران برای خود تأمین کرده است.
صادقی با بیان اینکه در کشور ایران انواع محصولات سبزی و صیفی مانند خیار، گوجه، فلفل‌دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای و گل‌های تزیینی بصورت گلخانه‌ای تولید می‌شود متذکر شد: این در حالیست که کشور ایران هم می‌تواند همانند بقیه کشورها سایر محصولات باغی و میوه‌ها را هم از طریق این روش کشت کنیم و تنوع محصولات را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه کیفیت محصول گلخانه ای هم اندازه با کشت سنتی و حتی بالاتر است، خاطرنشان کرد: کنترل آفات و بیماری‌ها، شرایط محیطی مناسب و رسیدگی دقیق‌تر باعث می‌شود که این نوع محصولات با کیفیت بهتری برداشت شوند و به دست مصرف کنندگان برسند.
صادقی ادامه داد: این که در اذهان عمومی کیفیت محصولات گلخانه‌ای را کمتر می پندازند، از لحاظ علمی درست نیست.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.