• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

بیمه محصولات کشاوزی، پوشش دهنده خسارت وارده به کشاورزان نیست

  • کد خبر : 14106
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
بیمه محصولات کشاوزی، پوشش دهنده خسارت وارده به کشاورزان نیست

دبیر نظام صنف کارهای کشاوزی شهرستان سمیرم از ضرورت پیگیری رفع مشکلات بیمه محصولات کشاورزی در سمیرم سخن گفت و افزود: درحال حاضر بیمه محصولات کشاوزی پوشش دهنده خسارات ریالی وارده بر کشاوزان سمیرم نیست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، منوچهر منصوری اظهار کرد: از جمله اقدامات نظام صنف کارهای کشاوزی شهرستان […]

nezam_senfi_karhaye_keshavarziدبیر نظام صنف کارهای کشاوزی شهرستان سمیرم از ضرورت پیگیری رفع مشکلات بیمه محصولات کشاورزی در سمیرم سخن گفت و افزود: درحال حاضر بیمه محصولات کشاوزی پوشش دهنده خسارات ریالی وارده بر کشاوزان سمیرم نیست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، منوچهر منصوری اظهار کرد: از جمله اقدامات نظام صنف کارهای کشاوزی شهرستان سمیرم در سال ۱۳۹۴ میتوان به اجرای بیمه تأمین اجتماعی کارگاههای کشاورزی، بیمه محصولات کشاوزی، طرح انتظار، استمهال وامهای کشاوزی، تنظیم بازار اشاره کرد.
دبیر نظام صنف کارهای کشاورزی شهرستان سمیرم از پیگیری اهداف اصلی نظام صنف کارهای کشاوزی در ۴۲۰ شهرستان کشور سخن گفت و بیان کرد: با معرفی کارگاههای کشاورزی به بیمه تأمین اجتماعی کارگاههای کشاوزی سمیرم بیمه تأمین اجتماعی می شوند و از خدمات بیمه بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: پیگیری رفع مشکلات بیمه محصولات کشاورزی در بخش باغبانی و زراعت در سطح ملی اقدام شده است که انتظار می رود ماحصل این پیگیری بتواند پوشش دهنده خسارت به کشاورزان باشد.
وی با اشاره به تداوم اجرا طرح انتظار گفت: این طرح در مجلس شورای اسلامی موفق به کسب ۲۱۰ رأی شد که وظایف خرید سیب درختی و ذخیره سازی این میوه از وزارت صنعت معدن و تجارت به جهاد کشاورزی و نمایندگان سازمان تعاون روستائی تفویظ شد.
منصوری با بیان اینکه هنوز طرح انتظار به طور کامل اجرا نشده از بهبود روند خرید میوه شب عید خبر داد و بیان کرد: هم اکنون تنظیم بازار میوه و خرید میوه شب عید از کشاورزان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و حتی در سازمانهای جهادکشاورزی استانها هم انجام شده است.
دبیر نظام صنف کارهای کشاورزی شهرستان سمیرم سیب درختی را میوه عمده شهرستان سمیرم دانست و با اشاره به اینکه تحقق  پیشنهاد خرید و ذخیره سازی این میوه به طور مستقیم از کشاوزان سمیرمی اتفاقی خجسته خواهد بود متذکر شد: در حال حاضر مقرر است که خرید سیب درختی از کشاوزان در سردخانه ها انجام پذید.
وی استمهال وامهای کشاوزی را بخشی دیگر از فعالیتهای صنف کشاورزی سمیرم ذکر کرد و اضافه کرد: بر مبنای جلسات برگزار شده کشاورزان سمیرمی می توانند با مراجعه به بانکهای عامل وامهای خود را استمهال کنند.
وی در پایان سخنان خود خشکسالی و بارش تگرگ و سرمای اول فصل زراعی را مشکل عمده کشاورزان سمیرمی دانست و خاطر نشان کرد: با پیگیری انجام شده در کمیته بحران و امور حوادث غیر مترقبه شهرستان سمیرم این نمونه مشکلات به سه بخش منتقل شد که انتظار می رود به همات مسئولین مربوطه در راستای کنترل خسارت تلاش شود.
مدینه صابری/خبرنگار
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.