• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
مدیر تعاون روستایی گلستان تشریح کرد:

بهسازی و پویایی ۱۴۸ شرکت تعاونی طی دو سال گذشته

  • کد خبر : 28411
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
بهسازی و پویایی ۱۴۸ شرکت تعاونی طی دو سال گذشته

نور محمد کوچکی مدیر تعاون روستایی گلستان درخصوص ارزشیابی شرکتهای زیر مجموعه این مدیریت، به تشریح آخرین اخبار و وضعیت فعالیت این شرکتها پرداخت وگفت: طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ پویایی و بهسازی در یکصد و ۴۸ شرکت تعاونی صورت گرفته است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از گرگان،نورمحمد کوچکی اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان تعاون روستایی ترویج تعاونگری، آموزش و توانمندسازی ، پایش، نظارت و ارزشیابی ارکان و کارکنان شبکه تعاونی ها و اتحادیه ها ی مربوطه است .

وی افزود: در این راستا، دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونیها و تشکلهای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران فرآیند ارزشیابی فعالیتها و عملکرد شرکتهای تعاونی روستایی، کشاورزی، تولید و زنان استان گلستان را طی سال ۹۷و ۹۸ در هفت محور و مولفه اصلی (میزان رعایت قوانین و مقررات،ساختار و عوامل مدیریتی، توانمندی و آموزش، تامین و تقویت زیرساخت ها، رعایت قوانین و مقررات مالی و فعالیتهای اقتصادی و فعالیتهای فنی) مورد بررسی و مطالعه قرار داد و به این استان ابلاغ و بر این اساس اقدامات شایان توجهی در جهت پایش، نظارت و ارزشیابی شبکه تعاون روستایی گلستان به سرانجام رسیده است.

مدیر تعاون روستایی گلستان در ادامه درباره مهمترین این اقدامات گفت: ارزشیابی سال ۹۷ انجام شده در سال ۹۸ با تحت پوشش قرار دادن ۱۴ اتحادیه شهرستانی و استانی، ۶۳ شرکت تعاونی روستایی، ۲ شرکت تعاونی زنان، ۳۱ شرکت تعاونی کشاورزی و ۳۸ شرکت تعاونی تولید روستایی، جمعاً تعداد ۱۴۸ شرکت تعاونی و اتحادیه مورد اقدام و اجرا قرار گرفته است و وضعیت میزان تحقق مولفه های مورد بررسی به شرح ذیل میباشد:
– درحوزه شرکتهای تعاونی روستایی ، استان گلستان در سه مولفه (توانمندسازی، ایجاد، تامین و تقویت زیرساخت و فعالیتهای فنی) بالاترین امتیاز و در مقایسه وضعیت عملکرد استانها در حوزه شرکتهای تعاونی روستایی نشان میدهد که این استان در کل امتیازات بالاترین امتیاز را داراست .
– درحوزه شرکتهای تعاونی زنان، استان گلستان در شاخص فعالیتهای اقتصادی بالاترین امتیاز را داراست.
– درحوزه اتحادیه های تحت پوشش، استان گلستان در حوزه توانمند سازی موفق ترین و در حوزه فعالیتهای فنی بیشترین امتیاز را داراست.
این مقام مسئول بررسی وضعیت درصد مشارکت اعضاء در مجامع در بین تشکلهای تحت پوشش استان گلستان را برابر با ۳۸٫۳ درصد، ارائه به موقع ترازنامه برابر با ۹۰٫۵ درصد، ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی برابر با ۸۹٫۹درصد و استفاده از سیستم جامع مالی سیترا را برابر با ۸۶٫۵ درصد اعلام نمود.

مدیر تعاون روستایی گلستان ضمن اعلام این خبر افزود:  از ابتدای طرح خرید توافقی وش پنبه سالجاری تاکنون قریب به سه هزار تن وش از پنبه کاران گلستانی خریداری شد. نورمحمد کوچکی اظهار داشت: طرح خرید توافقی وش پنبه در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و توسعه کشت پنبه در استان از اواسط شهریورماه سالجاری توسط شرکت تعاونی کشاورزی پنبه و دانه های روغنی منطقه گرگان آغاز شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.