• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

برگزاری یازدهمین جشن تیرگان در مازندران

  • کد خبر : 11831
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
برگزاری یازدهمین جشن تیرگان در مازندران

رئیس انجمن دوستداران دماوند از برگزاری یازدهمین جشن تیرگان استان مازندران در روز جمعه دوم مرداد در شهر رینه خبرداد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، رضا طاهری امروز در نشست خبری جشن تیرگان با اشاره به برگزاری نشست، بحث و گفت‌وگو در مورد برطرف کردن موانع ثبت جهانی دماوند […]

damavand_1رئیس انجمن دوستداران دماوند از برگزاری یازدهمین جشن تیرگان استان مازندران در روز جمعه دوم مرداد در شهر رینه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، رضا طاهری امروز در نشست خبری جشن تیرگان با اشاره به برگزاری نشست، بحث و گفت‌وگو در مورد برطرف کردن موانع ثبت جهانی دماوند با حضور مسئولان کشوری، تصریح کرد: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این جشن حضور پیدا کرده و در بین مردم به صحبت می‌پردازد.

وی افزود: حسین آخانی فعال محیط زیست کشور و دارنده نشان برتر از رئیس جمهور و اسماعیل کهرم چهره شناخته شده محیط زیست ایران در جشن تیرگان امسال شرکت دارند.

این مسئول گفت: برگزاری نمایشگاه عکس دماوند و محیط زیست، نمایش موارد تخریب دماوند توسط انسان و جلوگیری از تخریب بام ایران در دستور کار جای دارد.

سخنگوی انجمن دوستداران دماوند کوه بیان کرد: موسیقی اقوام ۲۶ نفره از نواحی مختلف ایران در یک گروه گردهم می‌آیند و همانند سال‌های گذشته موسیقی مازندرانی، گیلانی، کردستانی، خراسان شمالی، آذربایجان و بختیاری را اجرا می‌کنند که پایان بخش فعالیت‌های‌شان اجرای عمومی سرود ملی ایران است.

طاهری با اعلام اینکه رسانه‌ها همیشه در حفظ محیط زیست قدم‌های بزرگی برداشته‌اند و نقش آنها غیرقابل توصیف است، اظهار کرد: این جشن صبح روز جمعه هفته جاری با برگزاری غرفه‌های مختلف بومی، محلی و زیست محیطی کار خود را آغاز می‌کند که در آنها چگونگی استفاده از زباله برای ساخت وسایل هنری، پسماند، تفکیک زباله‌های خشک و تر، استفاده مجدد از برخی زباله‌های قابل استفاده، ارایه کتاب نقاشی و ایستگاه نقاشی برای کودکان، نمایش لباس‌های بومی و محلی مازندران، ابزار قدیمی مازندرانی و غذاهای بومی و محلی نظیر آش و نان کوهی ارایه می‌شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.