• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
3

برگزاری روز جهانی خاک در شیراز

  • کد خبر : 25140
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
برگزاری روز جهانی خاک در شیراز

پنجم دسامبر مصادف با ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی خاک از سوی سازمان خوار و بار کشاورزی سازمان ملل متحد نام گذاری شده است که شعار سال ۲۰۱۹ “جلوگیری از فرسایش خاک برای نجات آینده” گذاشته شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از شیراز؛ انجمن سبزگامان حیات سبز فارس با همکاری سازمان […]

پنجم دسامبر مصادف با ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی خاک از سوی سازمان خوار و بار کشاورزی سازمان ملل متحد نام گذاری شده است که شعار سال ۲۰۱۹ “جلوگیری از فرسایش خاک برای نجات آینده” گذاشته شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از شیراز؛ انجمن سبزگامان حیات سبز فارس با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز و مجموعه ای از تشکل های مردم نهاد و همچنین گروه های هنری و نمایش خیابانی به مناسبت این روز، اقدام به برگزاری برنامه ای فرهنگی در پارک آزادی شیراز نمود.
این برنامه با هدف آگاه سازی عمومی مردم در رابطه با اهمیت حفاظت از خاک به عنوان یک میراث ملی و با شعار “جلوگیری از فرسایش خاک، برای حفظ آینده” انجام شد.
اجرای نمایش خیابانی و پرفورمنس تن خاک و خاکینه با محوریت ارزش خاک، کاشت بذرهای بومی، نقاشی با خاک و سفال گری توسط کودکان، نمایش فواید استفاده از کود کمپوست و نحوه تهیه کمپوست خانگی، اجرای نمایش تن خاک و خاکینه توسط کانون تاتر خیابانی فارس و گروه هنری آسفالت و… از برنامه های اجرا شده در این روز بود که مورد استقبال شهروندان شیرازی قرار گرفت.
لازم بذکر است برای تشکیل هر سانتی متر خاک، حدود ۴۰۰ سال زمان نیاز است و با توجه به اثرات سو فرسایش خاک بر زندگی، افزایش آگاهی مردم و مسئولین ضروریست.
در پایان کودکان با کاشت بذرهای بومی همچنین با لمس خاک به اهمیت و نقش حفظ پوشش گیاهی برای حفاظت از خاک آشنا شدند.
ارسال خبر: رضا سخنور

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.