• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

برگزاری دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان فارس

  • کد خبر : 24704
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
برگزاری دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان فارس

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با حضور شهرداران فیروزآباد، قیر و کارزین، نی ریز، لار، فراشبند در استانداری فارس به ریاست پرویز کهندل؛ سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و سایر اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان برگزار شد. در ابتدای جلسه کهندل سرپرست دفتر امور شهری و […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با حضور شهرداران فیروزآباد، قیر و کارزین، نی ریز، لار، فراشبند در استانداری فارس به ریاست پرویز کهندل؛ سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و سایر اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان برگزار شد.
در ابتدای جلسه کهندل سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری توضیحاتی در خصوص معضلات زیست محیطی شهرها و روستاها ناشی از عدم مدیریت صحیح پسماندها ارائه و اعلام کرد که اصلی ترین وظیفه شهرداران جمع آوری و مدیریت زباله های شهری بوده و قبل از تصویب قانون مدیریت پسماند ها، این تکلیف در قانون شهرداری ها ابلاغ شده و از مهمترین حقوق شهروندان بهره مندی از محیط زیست سالم می باشد. همچنین بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی پسماندهای عادی در محدوده شهرها بر عهده شهرداری ها بوده و به لحاظ مشکلات عدیده در نحوه دفن پسماندهای عادی شهری و مسائل زیست محیطی سایت های دفن زباله شهری، خواستار نظارت دقیق تر شهرداری ها در امر مدیریت پسماندها شد.
سپس حمید ظهرابی؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ضمن تاکید بر مطالب کهندل عنوان کرد: در سطح کشور به جز چند استان شمالی کشور، در سایر استان ها به منظور مدیریت پسماندها از روش دفن زباله و خاکپوشانی با خاک استفاده می شود. در صورتی که مدیریت اجرایی پسماند، مسوول برنامه ریزی، ساماندهی، مراقبت و اجرای عملیات مربوط به تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، حمل و نقل، بازیافت، پردازش و دفع پسماندها می باشد و منظور از دفع پسماند، کلیه روش های از بین بردن یا کاهش خطرات ناشی از پسماند ها از قبیل بازیافت، دفن بهداشتی، تولید کمپوست و… بوده و جایز نیست شهرداران صرفاً به دفن زباله اقدام نمایند و می بایست از سایر روشهای دفع نیز استفاده کنند و رویکرد شهرداری در مدیریت پسماندها اصلاح شود.
همچنین وی افزود: با توجه به مشکلات دفع غیر اصولی پسماند ها در سطح کشور، یکی از سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست در طول برنامه ششم، پیگیری و نظارت مستمر بر وضعیت پسماندهای کشور می باشد. علاوه بر پیگیری نحوه مدیریت پسماندهای عادی، راه اندازی مراکز مدیریت و امحای پسماندهای ویژه، مدیریت صحیح پسماندهای عفونی در مراکز درمانی، ساماندهی پسماندهای کشاورزی و سموم دفع آفات از اولویت های مهم سازمان می باشد. لذا بدین منظور از سال گذشته پیگیری رفع آلودگی های زیست محیطی، مراکز دفن زباله استان، در دستور کار، کارگروه مدیریت پسماند استان و شهرستان ها قرار گرفته و مصوبات جلسات کارگروه به طور جدی پیگیری و در صورت هرگونه بی توجهی وفق قوانین و مقررات، موضوع از طریق مراجع قضایی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی اقدام می شود.
در این نشست، مسائل و مشکلات مربوط به شهرهای فیروزآباد، قیر و کارزین، امام شهر، نی ریز، لار و فراشبند با حضور شهرداران ذیربط مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.