• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه لارستان

  • کد خبر : 23782
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه لارستان

جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه لارستان با موضوع هجوم ملخ صحرایی در برخی مناطق شهرستان با حضور معاون فرماندار ویژه، کارشناس حفظ نباتات فارس، مدیر و کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان و سایر اعضاء در این شهرستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در […]

جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه لارستان با موضوع هجوم ملخ صحرایی در برخی مناطق شهرستان با حضور معاون فرماندار ویژه، کارشناس حفظ نباتات فارس، مدیر و کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان و سایر اعضاء در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در این جلسه عباسی کارشناس حفظ نباتات فارس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان در خصوص مسائل فنی و چگونگی ورود ملخ صحرایی به کشور توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه این جلسه قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان اقدامات انجام شده و اقلام مورد نیاز مبارزه و بسیج مردمی افراد در منطقه درز و سایبان و تمهیدات لازم جهت پرواز هواپیما را بیان کرد.

در ادامه محمد زرگری مسئول حفظ نباتات شهرستان از سمپاشی ملخ صحرایی در بخش درز و سایبان خبر داد و گفت: تا کنون در سطح بیش از ۵ هزار هکتار از مراتع این بخش توسط افراد بومی و کارشناسان پایش صورت گرفته است و بالغ بر ١٣٠ هکتار سمپاشی انجام شده است.

وی افزود: جهت سمپاشی موثر و کنترل این آفت در مراتع از تکنیک های مختلف سمپاشی از جمله سمپاشهای ULV و سمپاش های پشت تراکتوری شیلنگ دار استفاده شده است.

این مقام مسئول با بیان این که عملیات ترمیم و تسطیح باند فرودگاه خاکی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: جهت سمپاشی در مناطق کوهستانی و صعب العبور از هواپیمای سمپاش استفاده می گردد.

وی اظهار امیدواری نمود: با کنترل سریع و صحیح ملخ صحرایی، مانع ورود این آفت به مزارع و باغات شویم.

در ادامه در این جلسه مقرر شد ۴ دستگاه خودرو شاسی بلند جهت نصب سمپاش ULV، یک دستگاه کمرشکن برای انتقال غلتک جهت ترمیم باند فرودگاه خاکی، شیلنگ و موتور کوپلینگ ٢ اینچ و… توسط ارگان های مختلف شهرستان تامین گردد و اطلاع رسانی به افراد محلی جهت پایش بر عهده بخشداری مرکزی قرار گرفت و همچنین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از برخی مراکز به منظور کمک به پایش و سمپاشی در منطقه درز و سایبان درخواست کمک خودرو و نیروی انسانی نموده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=23782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.