• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

بروز گرد وخاک درکشور/ بارش باران بخشهایی از کشور را فرا می گیرد

  • کد خبر : 16431
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
بروز گرد وخاک درکشور/ بارش باران بخشهایی از کشور را فرا می گیرد

بخشهایی از غرب و جنوب و شرق و شمال شرق کشور طی دو روز آتی همراه با گرد وخاک است که این مسئله کاهش دید افقی و کیفیت هوا را در پی خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، نقشه های پیش یابی شروع فعالیت سامانه بارشی را از امروز […]

بخشهایی از غرب و جنوب و شرق و شمال شرق کشور طی دو روز آتی همراه با گرد وخاک است که این مسئله کاهش دید افقی و کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، نقشه های پیش یابی شروع فعالیت سامانه بارشی را از امروز برای کشور نشان می دهند به همین منظور در سواحل دریای خزر، به ویژه در غرب دریا، بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود که این روند در روز شنبه نیز با شدت کمتری در استان های گیلان و مازندران ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، روز شنبه در استانهای واقع در زاگرس مرکزی و ارتفاعات غرب کشور نیز رگبار پراکنده باران گاهی با رعد برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود، این وضعیت روز یکشنبه نیز در بخش هایی از زاگرس مرکزی، دامنه های جنوب البرز و نواحی مرکزی کشور نیز رخ خواهد داد. امروز و روز شنبه در جنوب غرب و بخشهایی از غرب و جنوب کشور پدیده گرد و خاک سبب کاهش دیدافقی و کیفیت هوا خواهد شد.

طبق اخطاریه هواشناسی از بعد از ظهر روز شنبه و طی روز یکشنبه در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق با گرد وخاک همراه بوده و در منطقه زابل به صورت طوفان و گرد و خاک خواهد بود.

براین اساس وضع هوای مناطق متاثر از این سامانه در روز جمعه و برای گیلان، بارش باران، اردبیل و غرب مازندران و احتمال آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در گیلان و احتمال بارش خفیف برف در ارتفاعات اردبیل و مه آلود شدن جاده های کوهستانی در این مناطق پیش بینی می شود.

برای روز شنبه نیز رگبار پراکنده باران گاهی با رعد برق و وزش باد شدید موقتی در استانهای چهارمحال و بختیاری، غرب لرستان، نیمه جنوبی همدان، شرق و شمال هرمزگان و بارش باران در گیلان، مازندران پیش بینی شده است.

رگبار پراکنده باران گاهی با رعد برق و وزش باد شدید موقتی برای روز یکشنبه در استانهای چهارمحال وبختیاری، مرکزی، اصفهان، جنوب تهران، قم، جنوب غرب سمنان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد.

بر اساس این گزارش، سازمان هواشناسی توصیه کرده است با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، اقدامات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.