• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

برنامه‌های وزارت کشاورزی برای مبازره با آفات گیاهی

  • کد خبر : 4885
  • ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۶:۳۴

جلسه‌ای به منظور برنامه ریزی برای مبارزه با آفات و کنترل آفات قرنطینه‌ای با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات برگزار و شیوه‌های اجرایی این امر بررسی شد. به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، محمدعلی باغستانی، رئیس سازمان حفظ نباتات در این جلسه گفت: محوریت درجهت مدیریت جمعیت افت زنجره […]

جلسه‌ای به منظور برنامه ریزی برای مبارزه با آفات و کنترل آفات قرنطینه‌ای با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات برگزار و شیوه‌های اجرایی این امر بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، محمدعلی باغستانی، رئیس سازمان حفظ نباتات در این جلسه گفت: محوریت درجهت مدیریت جمعیت افت زنجره خرما و اصلاح اصولی باغ‌هاست.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های رسیدن به این موضوع رعایت مسائل به باغی است و آفت باید اصولی کنترل شود زیرا روش‌های کنترل موقت مسکنی است که برای مدت کوتاهی کاربرد دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات پیشنهاد کرد که جذب اعتبارات برای اصلاح باغ‌ها با کمک کشاورزان صورت گیرد و اگر قرار است دولت پول بگذارد بهتر است جهت احیاء و اصلاح باغ ها باشد.

در این جلسه محمدعلی طهماسبی، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: اگر آفت را در نطفه خفه نکنیم و گسترش پیدا کند غیر قابل کنترل می‌شود و طغیان آفت منجر به نابودی کشاورزی خواهد شد.

طهماسبی تصریح کرد: دولت یک طرف قضیه است و در طرف دوم کشاورز قرار دارد.و حفظ حداقل وضع موجود کشاورز کمترین وظیفه دولتمردان است و باید در تدوین برنامه ها از دریچه دید کشاورز نیز به قضیه نگاه کنیم و اقتصاد کشاورز در راس برنامه ریزی هایمان باشد.

معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر این مسئله که کارگروهی در تهران مرکب از صاحبنظران باغبانی، حفظ نباتات، تحقیقات گیاه پزشکی، کارشناسان استان و …تشکیل و تمامی جوانب کار را بررسی کنند، افزود: گاها تعویض رقم و پایه مقاوم می تواند خیلی از مشکلات را حل کند پس باید برای هر منطقه از کشور ارقامی را که قوی تر هستند (مقاوم تر هستند) شناسایی و ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای آبیاری تحت فشار هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر کس مراجعه و تمایل داشت به بانک معرفی شود، افزود: در مکانیزاسیون هم هیچ محدودیتی وجود ندارد ضمن اینکه جهت رفع مشکلات نخلداران اگردستگاه سم پاش مناسب برای مدیریت آفات خرما وجود داشته باشد می توان یک خط تولید برای آن اختصاص داد و پیگیری کرد.

طهاماسبی پیشنهاد کرد کارگروهی با مسئولیت رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاونت برنامه ریزی استانداری تشکیل شود تا متولی استفاده از تسهیلات و امکانات وزارتخانه برای مدیریت آفات مذکور باشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.