• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
مدیر امور باغبانی اصفهان، اعلام کرد:

برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب از باغات اصفهان در سال‌جاری

  • کد خبر : 24990
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب از باغات اصفهان در سال‌جاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: از مجموع سیب برداشتی استان اصفهان، تقریبا ۲۳۰ هزار تن از آن مربوط به شهرستان سمیرم و ۲۰ هزار تن مربوط به سایر شهرستان‌ها است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) در اصفهان؛ احمدرضا رئیس زاده، اظهار کرد: شهرضا و دهاقان نیز امسال به عنوان […]

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: از مجموع سیب برداشتی استان اصفهان، تقریبا ۲۳۰ هزار تن از آن مربوط به شهرستان سمیرم و ۲۰ هزار تن مربوط به سایر شهرستان‌ها است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) در اصفهان؛ احمدرضا رئیس زاده، اظهار کرد: شهرضا و دهاقان نیز امسال به عنوان دو شهرستان شاخص میزان تولید سیب مناسبی داشته اند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، بیان کرد: در حالیکه امسال مشکلی از نظر کیفی در کاشت، داشت و برداشت سیب‌های باغات استان به وجود نیامده است، از لحاظ فروش برخی باغداران با مشکل مواجه هستند. او یادآور شد: قیمت خرید سیب پائین است و بازار ظرفیت افزایش قیمت این محصول را ندارد.
رئیس‌زاده با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ هزار تن از تولیدات سیب استان اصفهان به کشورهای دیگر صادر می‌شود، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی باغداران، این میزان از تولیدات در طول برداشت محصول از باغات اصفهان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
رئیس‌زاده، اضافه کرد: باغداران محصول خود را به سازمان جهاد کشاورزی نمی فروشند بلکه خودشان یا یک فروشنده دیگر نسبت به عرضه آنها در بازار یا صادرات محصولات اقدام می‌کنند.
این مدیر، تصریح کرد: برخی باغداران نیز محصولات خود را به صورت پیش فروش به خریداران عرضه می‌کنند؛ بنابراین با شروع فصل پائیز خریداران برای تحویل محصول پیش فروش شده به باغدار مراجعه می‌کنند.
او، با بیان اینکه برخی خریداران به صورت اجاره‌ای باغ را در اختیار می‌گیرند و حتی عملیات برداشت را نیز خودشان انجام می دهند، گفت: برخی باغداران که نیروی انسانی کافی دارند، برداشت محصولات از باغات را انجام داده و برای عرضه در ماه‌های آینده به سردخانه منتقل می کنند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب در شهرستان سمیرم قرار دارد، خاطر نشان کرد: میزان برداشت سیب از باغات استان در سال گذشته تقریبا ۱۱۰ هزار تن بوده و برداشت این محصول در سال‌جاری نسبت به سال ۱۳۹۷ دو برابر شده است.
رئیس‌زاده، متذکر شد: افزایش میزان بارندگی‌ها و کنترل دقیق برای دفع آفات محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۸ موجب افزایش میزان برداشت محصولات از باغات استان شده است.
او اضافه کرد: اگر اثرات خشکسالی سال‌های گذشته به امسال نمی رسید، میزان برداشت این محصول از باغات استان بیشتر از ۲۵۰ هزار تن می شد، هرچند سرمازدگی نیز تاثیرگذار بوده است./مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.