• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

برخورد با قاچاقچیان خاک

  • کد خبر : 3640
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به این‌که اکثر کشاورزان خرده‌ مالک هستند و برای کاهش هزینه‌های آبیاری تحت فشار آنها را حول محور یک چاه تجمیع می‌کنیم. رحیم سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اکثر کشاورزان خرده‌مالک بوده و دارای اراضی کوچک با قطعات یک و چند هکتاری هستند و از […]

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به این‌که اکثر کشاورزان خرده‌ مالک هستند و برای کاهش هزینه‌های آبیاری تحت فشار آنها را حول محور یک چاه تجمیع می‌کنیم.

رحیم سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اکثر کشاورزان خرده‌مالک بوده و دارای اراضی کوچک با قطعات یک و چند هکتاری هستند و از آنجا که این اراضی کوچک بوده و برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و استفاده هر یک از آنها از یک چاه هزینه‌هایشان را بالا می‌برد این کشاورزان از طرح آبیاری تحت فشار استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که چاه‌ها باید در این طرح برقی باشند، افزود: در طرح تجمیع کشاورزان زیر منبع آب و یک چاه درصددیم تا با جمع‌کردن حدود ۱۰ کشاورز یا کمتر حول محور یک چاه هزینه‌های آبیاری تحت فشار آنها را به حداقل ممکن کاهش دهیم به گونه‌ای که در این طرح استفاده از آب چاه برای هر یک از کشاورزان در ساعات مشخصی ممکن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع ادامه داد: از آنجا که سقف هزینه‌های آبیاری برای حمایت از سوی دولت بسته است با تجمیع کشاورزان امکان حمایت دولت و پرداخت ۸۵ درصد از هزینه‌های تحت فشار از سوی وزارت جهاد کشاورزی فراهم می‌شود، چرا که هزینه آبیاری قطر‌ه‌ای برای باغات و ردیفی در زراعت هکتاری ۶.۵ میلیون تومان و هزینه آبیاری بارانی هکتاری پنج میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

برخورد با قاچاقچیان خاک

سجادی اعلام کرد: متاسفانه قاچاق خاک مانند دیگر کالاها نیز در کشور وجود دارد، اما وزارت جهاد کشاورزی همچنان اعلام کرده که صادرات هرگونه خاک ممنوع بوده و با قاچاقچیان خاک برخورد خواهد کرد.

وی گفت: در لایحه خاک که پس از کشمکش‌های فراوان بالاخره نسخه نهایی آن آماده تقدیم به مجلس است، به ممنوعیت قاچاق خاک به صراحت اشاره شده و براین اساس با کسانی که خاک این کشور را قاچاق کنند برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.