• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

برای جلوگیری از ریزگردها باید ۷.۵ میلیون هکتار را بیابان زدایی کرد

  • کد خبر : 7342
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
برای جلوگیری از ریزگردها باید ۷.۵ میلیون هکتار را بیابان زدایی کرد

رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: وجود هفت و نیم میلیون هکتار بیابان در ایران از عوامل مهم ایجاد توفان های شنی و ریزگردهاست که باید قبل از تبدیل شدن این بیابان ها به کانون های بحران با اجرای طرح های بیابان زدایی آنها را مهار کرد. کاظم جلالی روز یکشنبه در […]

reis_sazman_jangalhaرییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: وجود هفت و نیم میلیون هکتار بیابان در ایران از عوامل مهم ایجاد توفان های شنی و ریزگردهاست که باید قبل از تبدیل شدن این بیابان ها به کانون های بحران با اجرای طرح های بیابان زدایی آنها را مهار کرد.
کاظم جلالی روز یکشنبه در حاشیه اجرای عملیات کمربند سبز در کازرون در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این سازمان در برخی از مناطق از جمله مرکز و شرق کشور در اجرای عملیات بیابان زدایی موفق به انجام فعالیت هایی شده که ضروری است این روند همچنان تداوم یابد.

وی افزود:امسال اعتبار این سازمان در بخش بیابان زدایی به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت درحالی که سال ۹۲ این رقم ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی امه داد: اگر چه اعتبار اجرای طرح های بیابان زدایی در سال ۹۳ به دو برابر افزایش یافته است لیکن هنوز کافی نیست.

وی بیان کرد: اطراف دریاچه ارومیه با توجه به روند خشکی در این منطقه مشکلاتی بوجود آورده است به گونه ای که ۳۰۰ هزار هکتار از اطراف این دریاچه تبدیل به کانون بحرانی شده و زیان های فراوانی به حاشیه نشینان دریاچه وارد کرده است.

جلالی ادامه داد:بیلان منفی آب های زیرزمینی، خشک و یا شور و قلیایی شدن آب چاه ها و فرونشستن زمین دربعضی از نقاط کشور از عواملی است که تخریب سرزمین را در پی دارد.

وی گفت: اعتبارات سال ۹۳ این سازمان در بخش آبخیز داری به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید در حالی که این اعتبار در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد ریال بود.

جلالی در مورد آفات جنگل های زاگرس اظهار داشت:آفاتی که از سال ۸۸ تا ۹۲ موجب خشکیدگی شماری از درختان این جنگل ها شده بود در سال ۹۳ با اقدامات منابع طبیعی و همچنین به سبب سرمای صفر درجه ، این آفات در بیش از یک میلیون هکتار از درختان جنگلی زاگرس مهار شد.

به گفته رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری هم اینک ۱۴ میلیون هکتار جنگل، ۸۵ میلیون هکتار مرتع و ۵. ۳۲ میلیون هکتار بیابان در ایران وجود دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.