• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

با هر هکتار انجام عملیات آبخیزداری ۵۰۰ مترمکعب آب ذخیره می شود

  • کد خبر : 4492
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آبخیزداری یکی از مسائل مهم حوزه کشاورزی است و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، با هر هکتار عملیات آبخیزداری ۵۰۰ مترمکعب در هر هکتار آب ذخیره می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت به نقل از ایانا- عبدالمهدی بخشنده در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: […]

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آبخیزداری یکی از مسائل مهم حوزه کشاورزی است و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، با هر هکتار عملیات آبخیزداری ۵۰۰ مترمکعب در هر هکتار آب ذخیره می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت به نقل از ایانا- عبدالمهدی بخشنده در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: با اجرای عملیات آبخیزداری نفوذ آب در اعماق زمین افزایش می‌یابد و در این راستا، طرحی نوشته و به دولت ارائه شده است که با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و توان بخش خصوصی، آمادگی لازم برای ۱۱ میلیون هکتار از اراضی کشور ظرف سه سال آینده محقق شود.
بخشنده، کل بودجه مربوط به آبخیزداری در وزارت جهاد کشاورزی را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: برای سال ۹۴، بودجه این بخش با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است و باز هم از دولت و مجلس تقاضای افزایش این بودجه را داریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی یادآور شد: با توجه به جهت‌گیری‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۴، اعتبار دستگاه‌ها و طرح‌های حاکمیتی نظیر سازمان حفظ نباتات در طرح‌های مبارزه تلفیقی علیه آفات و توسعه و تجهیز قرنطینه نباتی کشور ۱۸۳ درصد رشد دارد، به‌گونه‌ای که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در طرح‌های آبخیزداری از ۱۰۶ درصد رشد برخوردار است و در بخش مقابله با بیابان‌زایی نیز از رشد ۵۴ درصدی برخوردار شده است.

اختصاص مبلغی برای خرید تجهیزات امداد هوایی و ناوگان اطفاء حریق برای نخستین‌بار در بودجه
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص مبلغی برای خریداری تجهیزات امداد هوایی و ناوگان اطفاء حریق جنگل‌ها در قالب جزء (۱)، بند (و) و تبصره ۱۹ لایحه بودجه سال ۹۴ خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در بودجه سال ۹۴، بودجه‌ای برای خرید ناوگان اطفاء حریق هوایی در نظر گرفته شده است که این ناوگان چندمنظوره و مشترک بین هلال احمر، سازمان امداد و نجات و وزارت جهاد کشاورزی در مواقع خاص استفاده شود.

ارزش ساختمان سابق شیشه ای وزارت جهاد بیش از هزار میلیارد تومان
وی همچنین در باره ساختمان واگذار شده وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی که در دولت گذشته به قوه قضاییه واگذار شد معادل ۲۳۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود که البته در حال حاضر ارزش این ساختمان بیش از هزار میلیارد تومان است؛ البته تاکنون ریالی بابت این ساختمان به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت نشده است.
بخشنده درباره ساختمان وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: در حال حاضر همکاران این وزارتخانه در ۳۷ نقطه تهران پراکنده شده‌اند که با پیگیری‌های انجام‌شده و اخذ یک ردیف درآمدی معادل ۲۵۰ میلیارد تومان مقرر شد که برخی از ساختمان‌ها را فروخته و تبدیل کنیم تا بتوانیم مکانی واحد برای این وزارتخانه ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.