• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

با تمام توان آب مورد نیاز کیفته‌گیوسین را تأمین می‌کنیم/رفع مشکل تا دو ماه آینده

  • کد خبر : 15922
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
با تمام توان آب مورد نیاز کیفته‌گیوسین را تأمین می‌کنیم/رفع مشکل تا دو ماه آینده

فرماندار شهرستان سمیرم با تأکید بر اینکه فقدان آب در روستاهای شهرستان سمیرم ناشی از کم‌توانی مسئولین شهرستان است، افزود: با تمام توان آب مورد نیاز روستای کیفته‌گیوسین را تأمین می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، نشست اضطراری به منظور رفع معضل کم‌آبی روستای کیفته‌گیوسین و قنات با حضور محمدحسین نصرتی فرماندار، اصغر سلیمی نماینده […]

فرماندار شهرستان سمیرم با تأکید بر اینکه فقدان آب در روستاهای شهرستان سمیرم ناشی از کم‌توانی مسئولین شهرستان است، افزود: با تمام توان آب مورد نیاز روستای کیفته‌گیوسین را تأمین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، نشست اضطراری به منظور رفع معضل کم‌آبی روستای کیفته‌گیوسین و قنات با حضور محمدحسین نصرتی فرماندار، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی روستای کیفته‌گیوسین و قنات امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سمیرم برگزار شد.

در این نشست محمدحسین نصرتی گفت: تداوم مشکل کم‌آبی و بی‌آبی روستاهای شهرستان سمیرم بعد از تغییر اقلیم مربوط به ناتوانی مسئولین در خدمترسانی به مردم است.

فرماندار شهرستان سمیرم با اشاره به برگزاری نشست روز ۳۱ تیرماه ۱۳۹۵ درباره بررسی مشکلات روستای کیفته و قنات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سمیرم افزود: در پی تداوم بحران آب در روستای کیفته‌گیوسین و قنات، این فرمانداری موفق به اخذ اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی و استانی برای رفع مشکل آب این دو روستا شد.

وی شوراهای اسلامی روستای کیفته گیوسین و قنات را افرادی پیگیر توصیف کرد و با اشاره به اینکه در راستای کنترل کم‌آبی دستور مسدود نمودن چاه‌های آب روستای قنات و کیفته‌گیوسین با همکاری دادستان و اداره امور آب شهرستان اتخاذ شده است تصریح کرد: وجود هرگونه کم‌آبی و بی‌آبی در روستاهای مورد نظر ناشی از فقدان توان مدیریتی مسئولین شهرستان سمیرم است.

نصرتی حفر چاه آهکی و اخذ مجوز ترک تشریفات این چاه برای روستای کیفته‌گیوسین را از جمله مصوبات نشست ۳۱ تیرماه ۱۳۹۵ دانست و اضافه کرد: در حال حاضر آبرسانی به روستای کیفته‌گیوسین با ۶ دستگاه تانکر سیار و آبرسانی به روستای قنات هم با ۴ دستگاه تانکر سیار انجام می‌شود.

وی حفر چاه کشاورزی در کنار چاه آب شرب را اقدامی برای کنترل کم‌آبی و بی‌آبی روستای کیفته‌گیوسین و قنات برشمرد و متذکر شد: به همین منظور با اضافه شدن یک دستگاه تانکر ۶ هزار لیتری به دستگاه تانکر قبلی روستا ، آبرسانی با دو دستگاه تانکر سیار آبرسان در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمدحسین نصرتی ادامه داد: در راستای تأمین آب روستای کبفته‌گیوسین و قنات و تلاش برای تسریع در میزان و دفعات آبرسانی هماهنگی لازم با شهر کمه و شهر حنا و روستای دیدجان به عمل خواهد آمد.

وی حفر چاه آهکی برای روستای کیفته‌گیوسین و قنات را یک مسکن توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: فرمانداری شهرستان سمیرم در نظر دارد که تسریع در مراحل کلنگ‌زنی چاه آهکی را در دستور اقدام قرار دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ خانوار ساکن در روستای کیفته‌گیوسین با یک دستگاه تانکر آب سیار آبرسانی می‌شوند به مشکل بحران آب روستای گرموک تا سال گذشته پرداخت و افزود: در سال قبل مشکل بحران آب روستای گرموک نیز با تأمین اعتبار و حفر چاه آب رفع شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.