• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

باید با نگاهی کلان و عزم ملی از تخریب جنگل ها و مراتع جلوگیری کرد

  • کد خبر : 2662
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

به گزارش ایرنا از روابط عمومی واحد علوم وتحقیقات، دکتر هادی کیادلیری گفت:مسئله منابع طبیعی و کشاورزی را نمی توان صرف تحقیقات آزمایشگاهی برطرف ساخت بلکه باید به آن نگاهی کلان داشت تا بتوان با عزم ملی و با همکاری تمامی ارگان ها از تخریب جنگل ها و مراتع کشور که در وضعیت بحرانی و […]

به گزارش ایرنا از روابط عمومی واحد علوم وتحقیقات، دکتر هادی کیادلیری گفت:مسئله منابع طبیعی و کشاورزی را نمی توان صرف تحقیقات آزمایشگاهی برطرف ساخت بلکه باید به آن نگاهی کلان داشت تا بتوان با عزم ملی و با همکاری تمامی ارگان ها از تخریب جنگل ها و مراتع کشور که در وضعیت بحرانی و معرض نابودی قرار دارند جلوگیری کرد.

وی افزود:بخش های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با چالش های بسیار بزرگی روبرو هستند.

وی ادامه داد:مشکلاتی نظیر ریزگردها و گرد و غبار، کم آبی، مرگ و میر درختان و منابع طبیعی و جنگل ها از جمله چالش هایی است که در صورت عدم مدیرت صحیح می تواند استقلال یک کشور را با تهدید جدی روبرو سازد.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد:۹۲ درصد از مناطق ایران دارای شرایط آب و هوایی خشک و نیمه خشک است و درصد بسیار کمی را مناطق جنگلی تشکیل داده است که در وضعیت جغرافیایی بسیار شکننده ای قرار دارد.

به گفته وی باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد، پیشگیری از تخریب و آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست به مراتب کم هزینه تر و آسانتر از بازیابی آن است چه بسا در برخی از موارد جبران خسارت امکان پذیر نخواهد بود.

کیادلیری ادامه داد: امروز در مقطعی قرار داریم که در حال شتاب دهی به توسعه هستیم که اگر این شتاب دهی بصورت بی قاعده و فاقد اصول علمی باشد می تواند باعث نابودی ظرفیت ها و زیرساخت ها شود. 

وی متخصصان یک کشور را مانند چرخ دنده های یک سیستم دانست و افزود: باید با مدیریتی قوی این چرخ دنده ها را به یکدیگر متصل ساخت تا عملکردی قوی و مناسب در تمامی عرصه های علمی داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=2662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.