• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

بامداد با خبر

  • کد خبر : 9096
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۴:۲۴
بامداد با خبر

سفیر ترکمنستان در ایران: توسعه تجارت با ایران مدنظر ماست سفیر ترکمنستان در ایران با اشاره به علاقه مندی عشق آباد برای توسعه روابط اقتصادی و تجارت با کشورمان بویژه از طریق استان گلستان ابراز امیدواری کرد: حجم مبادلات استان گلستان و ترکمنستان در سال جاری به ۶۰ میلیون دلار افزایش یابد. بر اساس اعلام […]

bamdad_ba_khabar_newsmorningسفیر ترکمنستان در ایران: توسعه تجارت با ایران مدنظر ماست
سفیر ترکمنستان در ایران با اشاره به علاقه مندی عشق آباد برای توسعه روابط اقتصادی و تجارت با کشورمان بویژه از طریق استان گلستان ابراز امیدواری کرد: حجم مبادلات استان گلستان و ترکمنستان در سال جاری به ۶۰ میلیون دلار افزایش یابد.
بر اساس اعلام روز یکشنبه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان، احمد قربان اف در نشستی با رییس اتاق بازرگانی گلستان در گرگان ضمن اشاره به احداث خط آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان اظهار کرد: احداث این خط ریلی می تواند ضمن کاهش هزینه های جا به جایی کالا از طریق هوایی، حجم تبادلات را نیز افزایش دهد.
وی با تأکید بر همکاری های دوجانبه در پاسخ به درخواست رییس اتاق بازرگانی گلستان گفت: در خصوص ویزا نمی توانیم قوانین را تغییر دهیم اما در نظر داریم در منطقه آقاجان که منطقه ای توریستی در بالکان است درها را باز بگذاریم و ویزا را حذف کنیم.
سفیر ترکمنستان در ایران افزود: می دانیم که استان گلستان منطقه ای کشاورزی است و محصولات خوبی تولید می کند که ما می توانیم در این زمینه هم وارد شویم.
بهرامی ضمن اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی در گلستان گفت: گلستان این امکان را دارد که محصولاتی با کیفیت بالا و هزینه پایین تر به ترکمنستان صادر کند.
در ادامه این جلسه اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان و جمعی از تجار و بازرگانان فعال در حوزه کشور ترکمنستان نیز که حضور داشتند، به بیان فرصت ها، نظرات و مشکلات موجود در جهت مراودات بین دو کشور پرداختند.

پیگیری محیط زیست برای ثبت جهانی تالاب هورالعظیم
مدیرکل محیط زیست استان خوزستان از پیگیری محیط زیست برای ثبت تالاب هورالعظیم در کنوانسیون رامسر و همچنین ثبت جهانی آن در یونسکو خبر داد.
لاهیجان زاده در گفتگو با مهر، افزود: مذاکراتی بین رئیس سازمان محیط زیست با وزیر محیط زیست کشور عراق و همچنین رئیس جمهور این کشور برای ثبت جهانی تالاب هورالعظیم در یونسکو صورت گرفته است.
به گفته وی، مراحل ثبت جهانی تالاب هورالعظیم در یونسکو و همچنین ثبت آن در کنوانسیون رامسر به صورت جداگانه دنبال می شود. امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده هر دوی این اتفاقات برای این تالاب ارزشمند که حفظ و حمایت آن نقش بسزایی در کنترل ریزگردها و بهبود کیفیت هوای منطقه دارد، رخ دهد.

احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف شیر و پنیر سنتی وجود دارد
متخصص بهداشت و کنترل مواد غذایی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی با عرضه شیر و لبنیات سنتی مخالف است، گفت: شیر و پنیر سنتی عامل انتقال بیماری‌هایی مثل تب مالت هستند.
وی با بیان اینکه شیر پاستوریزه هیچ مخاطره‌ای برای مصرف کننده ندارد، افزود: شیر عرضه شده توسط ماست‌بندی‌ها و مراکز عرضه لبنیات سنتی حتما شیر برگشتی کارخانجات نیست، ولی ممکن است، بخشی از شیر عرضه شده در این مکان‌ها از این شیرهای برگشتی تأمین شود.
متخصص بهداشت و کنترل مواد غذایی سازمان دامپزشکی بیان داشت: مراکز عرضه لبنیات سنتی تحت نظارت مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت است و سازمان دامپزشکی بر آنها نظارت ندارد.

آغاز نمونه‌برداری برای مشخص شدن مرگ هزاران ماهی در جزیره کیش
مدیرکل دفتر زیست‌بوم و اکولوژی‌های دریایی از آغاز نمونه‌برداری برای مشخص شدن مرگ هزاران ماهی در جزیره کیش خبر داد.
داوود میرشکار در گفت‌‌و‌گو با تسنیم در خصوص علت مرگ هزاران ماهی در جزیره کیش، اظهار داشت: هنوز علت مرگ ماهی‌ها که نوعاً ماهی کوچک و سدی بودن مشخص نیست.
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست اداره‌کل در جزیره کیش ندارد و با اینکه در ۱۰ سال گذشته درخواست زمینی برای تاسیس اداه کل محیط زیست از سوی ما ارائه شده و وجه را پرداخت کردیم مسئول منطقه کیش مخالفت کرده و مانع این امر شده است.
مدیرکل دفتر زیست‌بوم و اکولوژی‌های دریایی گفت: اکنون از ماهی‌های تلف شده نمونه‌برداری آغاز شده است درواقع ماهی‌ها به آزمایشگاه شیلات کیش فرستاده شده است که بعد از نتیجه آزمایش علت مرگ مشخص خواهد شد تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.
میرشکار با اشاره به اینکه تعداد ماهی‌های تلف شده هزاران ماهی بوده است، اظهار داشت: امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث و تلف شدن آبزیان نباشیم.

چهارشنبه؛ بررسی گزارش ابتکار درباره مقابله با ریزگردها
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس از حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه روز چهارشنبه این فراکسیون خبر داد و گفت:قرار است در این نشست ابتکار گزارشی از برنامه‌های سازمان محیط زیست درباره مقابله با ریزگردها به اعضای فراکسیون ارائه دهد.
سیدمؤید حسینی‌صدر سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است ابتکار رئیس سازمان سازمان حفاظت محیط زیست در یکی از جلسات این فراکسیون در هفته جاری حضور یابد.
وی افزود: قرار است معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه روز چهارشنبه این فراکسیون حضور یافته و درباره برنامه‌های این سازمان در جهت مقابله با ریزگردها گزارشی به اعضای فراکسیون ارائه کند.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان خاطر نشان کرد: همچنین قرار است در این جلسه آلودگی هوا، آب و نیز زباله‌های بیمارستانی با حضور ابتکار مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی برای آن پیدا کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9096

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.