• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

بازدید معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها از اراضی ملی دچار حریق در فارس

  • کد خبر : 26454
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
بازدید معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها از اراضی ملی دچار حریق در فارس

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و هیات همراه از مناطق و عرصه های دچار حریق استان فارس بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و هیات همراه از مناطق و عرصه های دچار حریق استان فارس بازدید کردند.
بهمن افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن دیدار با ساکنان و جوامع محلی همجوار با مناطق بحرانی آتش سوزی، از نزدیک از برخی از این مناطق در شهرستان فیروزآباد بازدید و در جریان آسیب های بوجود آمده در این عرصه ها قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید با اشاره به مشارکت جوامع محلی و گروه های مردمی و تشکلهای مردم نهاد در عملیات های اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی اظهار داشت: شناسایی نقاط بحرانی و کمک گرفتن از نیروهای محلی که آشنایی کاملی از مناطق دارند نقش بارزی در مهار و کنترل سریع آتش سوزیها در همان مراحل اولیه دارد.
وی بر استفاده کامل از ظرفیت های موجود در تمامی دستگاههای اجرایی و گسترش همکاریهای بیشتر با منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: با توجه به مشکلات موجود در عرصه ها، افزایش درجه حرارت هوا و نیز تراکم زیاد پوشش گیاهی در سال جاری می بایست با پیشگیری و اقدامات کنترلی و با استفاده از امکانات و تجهیزات، آتش سوزی در این عرصه ها مدیریت و کنترل شود.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها بر اجرای تمهیدات حفاظتی در پیشگیری از وقوع حریق های احتمالی در عرصه ها تأکید کرد و گفت: در سال جاری جهت جلوگیری از آتش‌سوزی و کنترل آن هماهنگی های لازم با دستگاه‌های مربوط از جمله وزارت دفاع، استانداری‌ها، مراکز مدیریت بحران، دهیاریها، بخشداریها و شوراهای اسلامی روستاها صورت گرفته است و این امر نیز همواره مورد تاکید قرار داشته که با تعامل و همکاری میتوان شاهد کاهش حریق در عرصه های منابع طبیعی کشور بود.
افراسیابی ضمن اشاره به مجازاتهای قانونی برای قانون شکنان و متخلفان منابع طبیعی در زمینه ایجاد آتش سوزی و تخریب اراضی جنگلی گفت: بر اساس قانون آتش زدن جنگل ممنوع و جرم بوده و متخلفان این عمل به ۱۰ سال حبس محکوم خواهند شد.
وی همچنین آتش‌زدن کاه و کلش اراضی باغی و کشاورزی مجاور عرصه‌های منابع طبیعی و نیز بی احتیاطی گردشگران و مسافران را از دیگر عوامل عمده ایجاد آتش سوزی های گسترده طی چند ماه اخیر در کشور عنوان کرد و گفت: این اتفاقات موجب خسارات جبران ناپذیری به طبیعت شده و ذخایر ارزشمند گیاهی و جانوری را نیز مورد تهدید قرار داده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.