• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از منطقه حفاظت شده ارژن

  • کد خبر : 24786
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از منطقه حفاظت شده ارژن

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در راستای بازدید های دوره ای مناطق تحت مدیریت محیط زیست فارس، روز گذشته از منطقه حفاظت شده ارژن بازدید کرد. ظهرابی ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده ارژن […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در راستای بازدید های دوره ای مناطق تحت مدیریت محیط زیست فارس، روز گذشته از منطقه حفاظت شده ارژن بازدید کرد.
ظهرابی ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده ارژن و آشنایی با کمبود ها و مشکلات موجود، با محیط بانان منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
در این بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اظهارکرد: حضور شبانه روزی شما محیط بانان در مناطق تحت مدیریت استان در راستای حفظ امنیت حیات وحش منطقه شایسته تقدیر است و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات محیط زیست استان بویژه محیط بانان عزیز بکار خواهم بست.
در این بازدید ظهرابی از سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی نیز بازدید و اظهار داشت: متاسفانه فنس کشی این سایت دارای اشکالات زیادی است به همین خاطر انواع مختلفی از گوشتخواران از جمله: پلنگ، شغال، روباه و… در آن تردد می کنند.
وی به لزوم استفاده از تکنولوژی های نوین در حفاظت از حیات وحش اشاره و گفت: به زودی طرحی برای فنس کشی با استفاده از فنس های الکتریکی آماده تا پس از تامین اعتبار اجرایی گردد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: از دهه چهل شمسی که موضوع احیای گوزن زرد ایرانی شروع شد هنوز در هیچ کدام از زیستگاه های طبیعی آن شاهد معرفی گونه به طبیعت نبوده ایم و با برنامه ریزی انجام شده انشاالله جنگل های منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان اولین نقطه ی کشور خواهد بود که گوزن زرد ایرانی به طبیعت و زیستگاه اصلی گونه معرفی شود.
وی با ابراز تاسف از تخریب این جنگل ها در اثر احداث جاده شیراز – کازرون، تخریب و تغییر کاربری های انجام شده و حریق اظهار داشت: علی رغم همه این موارد باز هم بخشی از جنگل های منطقه ارژن- پریشان دارای ظرفیت مناسبی برای احیای گوزن زرد ایرانی از زیستگاه طبیعی دارد.
گوزن زرد ایرانی از گونه های در معرض خطر انقراض کشور است که در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت ثبت گردیده است.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.