• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از روند سرشماری سایت گوزن زرد ارسنجان

  • کد خبر : 24791
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از روند سرشماری سایت گوزن زرد ارسنجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از پایان سرشماری سایت گوزن زرد ارسنجان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: این عملیات بر اساس برنامه سرشماری وحوش سال ۹۸ پیش بینی شده و با همکاری ۱۰ نفر از کارشناسان اداره کل و ماموران […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از پایان سرشماری سایت گوزن زرد ارسنجان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: این عملیات بر اساس برنامه سرشماری وحوش سال ۹۸ پیش بینی شده و با همکاری ۱۰ نفر از کارشناسان اداره کل و ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس و اداره شهرستان ارسنجان صورت پذیرفت.
حمید ظهرابی؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با شرکت در جمع بندی این عملیات و ارائه نتایج آن توسط تیم سر شماری بیان داشت: با توجه به وسعت سایت و ظرفیت برد آن، جمعیت وحوش مازاد بر ظرفیت برد بوده و می بایست بررسی های کارشناسی دقیقی به منظور افزایش مساحت سایت یا خارج کردن جمعیت مازاد در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: این طرح با هدف برآورد جمعیت حیات وحش، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات، بررسی عوامل تهدید، شناسایی مناطق مستعد برای ارتقا سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد برای احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار اجرا می‌شود.
سایت احیای گوزن زرد ارسنجان، دومین سایت احیای گوزن زرد در استان فارس است که برای تکثیر این گونه حذف شده از طبیعت در اوایل دهه ۹۰ در ۳۰۰ هکتار از جنگل خلیل بیگ در ۸ کیلومتری شرق شهر ارسنجان  با ۷ رأس گوزن زرد فعالیت خود را آغاز کرد.
گوزن زرد ایرانی از نظر حفاظتی از سوی سازمان بین المللی حیات وحش جزو گونه‌های در معرض خطر انقراض اعلام شده است. این گونه جثه‌ای کوچک‌تر از مرال داشته و از شوکا بزرگ‌تر است.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.