• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9
باقری، مسئول روابط عمومی مرکز هراز:

بازدید دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید صابر آمل، از مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز

  • کد خبر : 25246
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
بازدید دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید صابر آمل، از مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز

بازدید دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید صابر آمل، از مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز و تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با مشاغل مرتبط با نظام شالیزاری در استان مازندران. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از مازندران؛ پیرو هماهنگی های به عمل آمده از سوی مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز […]

بازدید دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید صابر آمل، از مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز و تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با مشاغل مرتبط با نظام شالیزاری در استان مازندران.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از مازندران؛ پیرو هماهنگی های به عمل آمده از سوی مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز و مسئولین مدرسه ابتدایی شهید صابر شهرستان آمل، دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی آن مدرسه به همراه تنی چند از معلمین و مسئولین در روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه از مرکز هراز بازدید و از نزدیک با فعالیت های شغلی مرتبط با نظام شالیزاری آشنا شدند. در ابتدای این برنامه بازدیدی که با حضور مهندس عبدالله باقری نشانی مسئول روابط عمومی و حوزه تکنولوژی پس از برداشت برنج، دکتر یزدان رمضانپور مسئول حراست و مدیر مزرعه، مهندس سید مصطفی مهدوی رئیس گروه آموزش و ترویج و مهندس سید جلیل جلیلی مسئول کتابخانه و واحد سمعی و بصری مرکز هراز برگزار شد، مهندس باقری به معرفی اجمالی مرکز هراز، تاریخچه، اهداف، برنامه ها و دستاوردهای آن پرداخت. وی با اشاره به جایگاه ویژه فعالیت های کشاورزی در استان مازندران به عنوان یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی کشور و بویژه محصول برنج و صنایع وابسته و در مجموع نظام شالیزاری، بر لزوم آشنایی دانش آموزان از مقاطع ابتدایی با رشته های شغلی مرتبط با نظام شالیزاری و تاثیر آن در جهت گیری های شغلی آنان در آینده تاکید کرد. در ادامه دکتر رمضانپور ضمن اشاره به جایگاه برنج در زنجیره غذایی کشور و تعریف عناوینی مانند برنج سالم و ارگانیک، فرآیند کشت و کار برنج را به زبانی ساده برای آنان تشریح نموده و با اشاره به جایگاه ویژه کشاورزی در اقتصاد استان، آشنا نمودن دانش آموزان از مقاطع ابتدایی با تمامی فعالیت های مرتبط با نظام شالیزار را ضروری دانست. در ادامه دانش آموزان با حضور در کلاس های آموزشی توسعه برنج محور ویژه کارشناسان و محققین کشور افغانستان (RIPA) که با همکاری کارشناسان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (JICA) در آزمایشگاه زراعت و پس از برداشت برنج مرکز در حال برگزاری است، از نزدیک با فعالیت های آموزشی دوره و فرایند تبدیل برنج آشنا شدند. در این آزمایشگاه دو تن از کارشناسان آموزش گیرنده از کشور افغانستان ضمن خیر مقدم به دانش آموزان، به بیان تجربیات و آموخته های خود از دوره های برگزار شده در مرکز هراز پرداخته و مراحل تبدیل شالی به برنج سفید را به طور عملی برای آنان تشریح نمودند. همچنین در ادامه با حضور در آزمایشگاه مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی، مهندس سید موسی حسینی کارشناس ارشد گروه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی مرکز، به معرفی مهمترین ماشین های کشاورزی مورد استفاده در نظام شالیزاری و سیر تکاملی آنان پرداخته و به سوالات مطروحه از سوی دانش آموزان پاسخ گفت.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.