• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
0

بارش برف و باران تا پایان هفته

  • کد خبر : 2852
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش کاهش ۱۲ درجه ای دما در استانهای دو سوی البرز و زاگرس و بارش برف و باران شدید در ۱۳ استان کشور تا پایان هفته جاری خبر داد. احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سامانه بارشی مستقر بر روی کشور امروز موجب بارش […]

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش کاهش ۱۲ درجه ای دما در استانهای دو سوی البرز و زاگرس و بارش برف و باران شدید در ۱۳ استان کشور تا پایان هفته جاری خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سامانه بارشی مستقر بر روی کشور امروز موجب بارش باران، رعدو برق و وزش باد در نیمه شمالی کشور خواهد شد که بارش در مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

به گفته وی، امروز همچنین در برخی نقاط جنوب شرق رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. در روز دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور تشدید بارش در استان های ساحلی خزر رخ می دهد. در این روز بر میزان بارش در استان های واقع در نیمه غربی و دامنه های البرز افزوده می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: این سامانه تا روز چهارشنبه در نیمه شمالی کشور فعال بوده و در روز پنج شنبه در شمال شرق و دامنه های شرقی البرز و روز جمعه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود.

وظیفه تصریح کرد: به سبب بارش شدید باران و برف امروز  آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و اختلال در تردد جاده ای در شمال استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی و استانهای کردستان و کرمانشاه اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف رخ می دهد و در  استان هرمزگان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا در  استانهای گیلان، مازندران و با شدت کمتر در گلستان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در شهرهای ساحلی و در بقیه نقاط این استانها اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف پیش بینی می شود و در استانهای اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، قزوین، البرز و تهران اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف و در شهر تهران و استان ایلام و شمال خوزستان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: روز سه شنبه در استانهای گیلان و غرب مازندران آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در شهرهای ساحلی و دربقیه نقاط این استانها اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف پیش بینی می شود و در استانهای اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد نیز اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف دور از انتظار نیست همچنین در  شهر تهران و استان خوزستان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها رخ می دهد.

وظیفه تأکید کرد: روز چهارشنبه در استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی اختلال در تردد جاده ها به علت بارش برف و در شهر تهران آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود و در  استانهای گیلان، مازندران و گلستان در شهرهای ساحلی آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و در بقیه نقاط این استانها اختلال در تردد جاده ها به علت بارش برف رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت:  طی روزهای سه شنبه تاپنج شنبه در استانهای واقع در دوسوی البرز و زاگرس دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد. همچنین دریای خزر از دوشنبه تا چهارشنبه و خلیج فارس در روز سه شنبه مواج است.

به گفته وی، فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف است. بیشینه و کمینه دما با دو درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب برابر ۱۴ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=2852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.