• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
3

ایرانیان دو برابر میانگین جهانی مرغ مصرف می کنند

  • کد خبر : 6867
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۷:۵۳
ایرانیان دو برابر میانگین جهانی مرغ مصرف می کنند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرانه تولید مرغ برای هر ایرانی بین ۲۵ تا ۲۶ کیلو است. این در حالی است که سرانه مصرف مرغ در دنیا بین ۱۲ تا ۱۳ کیلوگرم بوده و ایران دو برابر میانگین جهانی تولید و مصرف دارد. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حسن رکنی، معاون امور تولیدات دامی […]

morgh_dam_toyoor_2معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرانه تولید مرغ برای هر ایرانی بین ۲۵ تا ۲۶ کیلو است. این در حالی است که سرانه مصرف مرغ در دنیا بین ۱۲ تا ۱۳ کیلوگرم بوده و ایران دو برابر میانگین جهانی تولید و مصرف دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حسن رکنی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط تلفنی خود با برنامه پایش عنوان کرد: تقریبا حدود دو میلیون تن تولید سالانه گوشت مرغ داریم که سرانه تولید برای هر ایرانی بین ۲۵ تا ۲۶ کیلو برای هر ایرانی است و حدود ۸۰۰ گرم از این تولید سرانه صادر می شود؛ یعنی حدود ۶۰ هزار تن در سال صادر می شود که این عدد در قیاس با تولید بسیار پایین است و در حال برنامه ریزی هستیم تا این رقم را افزایش دهیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود : در یک سال گذشته گوشت گرم به وفور در اختیار بوده و نیازی به استفاده از گوشت های سرد و ذخیره شده نبود و علت آن هم مازاد تولید بود. در مناسبت هایی مانند دهه مبارک فجر معمولا تا انتهای سال، ماه مبارک رمضان و بعضی مناسبت های ملی و مذهبی کشش بازار تغییر می کند. در حالیکه تولید ما خطی است، نمی شود یکباره در ماه بخواهیم مقداری میزان تولید را افزایش و یا کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی برنامه های دولت گرفتن نوسانات بازار است گفت: قیمت واقعی مرغ با توجه به هزینه های تمام شده وجود نداشت و برای همین بین ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان از تولید کننده خریدیم و با توجه به استمرار تولید انتظار کاهش قیمت ها را داریم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=6867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.