• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

ایجاد تعاونی های تولید به راندمان درآمد کشاورزان کمک می کند

  • کد خبر : 12721
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
ایجاد تعاونی های تولید به راندمان درآمد کشاورزان کمک می کند

وزیرجهاد کشاورزی گفت: ایجاد تعاونی های تولید به توسعه کشاورزی و افزایش راندمان درآمد کشاورزان کمک می کند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمود حجتی عصر جمعه درآیین بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار۲۵۰هکتاری شمس آباد چرام در جنوب کهگیلویه وبویراحمد افزود: در کنار ایجاد تعاونی های تولید، […]

taavoni_tavoniوزیرجهاد کشاورزی گفت: ایجاد تعاونی های تولید به توسعه کشاورزی و افزایش راندمان درآمد کشاورزان کمک می کند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمود حجتی عصر جمعه درآیین بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار۲۵۰هکتاری شمس آباد چرام در جنوب کهگیلویه وبویراحمد افزود: در کنار ایجاد تعاونی های تولید، راه اندازی زنجیره های تولید در اولویت برنامه های اقتصادی تر کردن فعالیت های بخش کشاورزی است.
وی گفت : ایجاد زنجیره های تولید از مزرعه تا بازار فروش از طریق بسته بندی محصولات کشاورزی و عرضه مطلوب آن و کوتاه کردن دست واسطه ها می تواند به اقتصادی تر نمودن فعالیت های کشاورزان کمک کند.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم توجه خاصی به طرحهای آب وخاک شده است، افزود: پروژه آبیاری شمس آباد چرام فرصت خوبی برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک فراهم کرده و اجرای طرحهای مشابه نیز مورد توجه است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: پروژه آبیاری تحث فشار و احداث باغات شمس آباد چرام در چهار فاز پیش بینی شده و تاکنون دو فاز آن به بهره برداری رسیده است.
سیدموسی خادمی افزود: با بهره بر داری از این پروژه ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی چرام آبیاری قطره ای شده است.
وی طول خطوط انتقال را ۵۷ کیلومتر لوله پلی اتیلن ذکر کرد و افزود: ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
فرماندار چرام تعداد خانوار بهره برداری این پروژه را ۲۶۵ خانوار ذکر کرد.
ابراهیم فتاح پور تصریح کرد: پیش بینی می شود با بهره بردای کامل از این طرح بیش از یکهزار هکتاراز اراضی کشاورزی و باغات شهرستان به سیستم آبیاری قطره ای و بارانی مجهز شود.
وی سطح اراضی کشاورزی و باغات شهرستان چرام را به ترتیب ۱۷ هزار هکتار و سه هزار ۲۰۰ هکتار خواند و عنوان کرد: تنها دوهزار هکتار از اراضی و باغات این شهرستان به آبیاری قطره ای و بارانی مجهز هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد بهره برداری از دو طرح تامین آب ۳۰۰هکتاری باشت و ۲۵۰هکتاری تحت فشار چرام در سفروزیرجهاد کشاورزی را بیانگر جهش مطلوب اجرای طرحهای تامین آب در این استان دانست.
جعفر گوهرگانی گفت: پروژه های تامین آب خوبی در این استان با نگاه ویژه دولت تبدیر و امید در حال اجراست که بهره داری از آنها به توسعه کشت آبی این منطقه کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.