• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
اهدای جایزه دکتر ولوی در اولین کنفرانس ملی تنوع زیستی در فارس

اهدا جایزه مرحوم ولوی به برگزیدگان اولین کنفرانس ملی تنوع زیستی فارس

  • کد خبر : 28845
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۳۴
اهدا جایزه مرحوم ولوی به برگزیدگان اولین کنفرانس ملی تنوع زیستی فارس

در اختتامیه این کنفرانس که طی روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند به صورت مجازی و در فضای اسکای روم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس؛ در اختتامیه این کنفرانس که طی روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند به صورت مجازی و در فضای اسکای روم برگزار شد. در بخش اهدای جایزه دکتر ولوی جوایز ارزنده ای به یکی از خیرین و فعالان محیط زیست، یکی از انجمن های مردم نهاد و یکی از مستندسازان و عکاسان حوزه تنوع زیستی به رسم یادبود اهدا شد.
برترین و اولین جایزه دکتر ولوی به بهمن ایزدی خیر و فعال محیط زیستی و رئیس انجمن گنجینه پشتیبان زیست بوم به پاس خدمات ارزنده وی در نجات تعداد زیادی از محیط بانان در بند در سطح کشور و نجات ایشان از حکم اعدام و همچنین ثبت کویر لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ملی و حمایتهای مادی و معنوی بسیار زیادی که از حافظان تنوع زیستی به عمل آورده و همچنین حمایت های قضایی از آنان و بسیاری دیگر از اقدامات داوطلبانه و موثر در حفظ و حراست از انفال الهی و مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست اهدا شد.
دومین نفر برگزیده که شایسته دریافت اولین جایزه مرحوم ولوی شد علی نصیری رئیس تشکل زیست محیطی سبز گستران پاقلات بود. این انجمن در سال ۱۳۸۲فعالیت خود را با تعدادی اندک از علاقه مندان محیط زیست اغاز کرده است و از آغاز فعالیت خود سعی داشته است تا زیست گاه‌ها، جنگل ها وتالاب های منطقه را احیا کند.
این تشکل در این زمینه شروع به جنگل کاری دشت‌ها، اجرای طرح بیابان زدایی، بذرکاری، کشت گیاهان دارویی، احیا تالاب، ایجاد متطقه چرا ممنوع تلاش های بسزایی داشته و پیشرفت های چشم گیری در این زمینه به دست آورده است.
۱۳۸۶ این تشکل داری ثبت رسمی بوده ومجوز فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کرده است و تا کنون موفق شده است برای اولین بار منطقه ای به وسعت ۵۳۰۰۰ هکتار را تحت عنوان منطقه شکار ممنوع مردمی ایجاد کند
با پی گیریهای شبانه روزی، آموزش و جذب مشارکت جوامع محلی تعداد اعضای آن به۶۵۰ نفر نیروهای علاقه مند افزایش یافته است وبا برنامه ریزی منظم درحفاظت از گونه های نادر و در معرض تهدید انقراض پیشرفتهای چشم گیری داشته است، این تشکل همچنین جهت پایش منطقه اعضای تشکل پاسگاه محیط بانی مردمی ایجاد کرده تا به صورت شبانه روزی از حیات وحش منطقه حفاظت کند و آبشخور های زیادی در نقاط مختلف منطقه توسط خیرین واعضای تشکل خریداری و نصب کرده است و خوشبختانه این تشکل شاخه های بیشتری در سایر بخشها و روستاهای مجاور تشکیل داده است.
همچنین نفر سومی که به دریافت جایزه دکتر ولوی مفتخر شد، محمد جواد آرمان مهر، عکاس، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده حوزه محیط زیست و رسانه بود که با ساخت بیش از ۵۰ کلیپ وساخت مستند به رنگ ارغوان ۱۷ دقیقه و پخش ازشبکه ی مستند، همچنین ساخت مستند بختگان به مدت ۵۲ دقیقه و ثبت تصویری اولین کلنی زاد آوری در تالاب بختگان در سال ۱۳۹۹ شایسته دریافت این جایزه شناخته شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.