• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان:

انجام بیش از ۴۰ طرح تحقیقاتی تحقیقاتی با همکاری کارشناسان، متخصصان و دانشجویان

  • کد خبر : 26874
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
انجام بیش از ۴۰ طرح تحقیقاتی  تحقیقاتی با همکاری کارشناسان، متخصصان و دانشجویان
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در مزرعه آموزشی و پژوهشی لورک سالانه بیش از ۴۰ طرح تحقیقاتی با همکاری کارشناسان، متخصصان و دانشجویان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ جهانگیر عابدی با اعلام این خبر اظهار داشت: در همین زمینه طرح‌هایی همچون کاهش تبخیر از سطح استخر مزارع و خشکه‌کاری برنج  مورد مطالعه قرار گرفته است که به‌طور قطع دستاوردهای آن در آینده برای کشور مشخص می‌شود.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: خوشبختانه به دلیل همکاری سازنده دانشگاه صنعتی اصفهان با سازمان جهاد کشاورزی استان شاهد اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی بسیار ارزشمندی در سطح استان و کشور هستیم که نتایج آن برای کشور بسیار سودمند است.

 وی اذعان داشت: در زمینه کشت انواع ذرت طرح‌های بزرگی در حال اجرا است و امیدواریم به زودی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بتوانیم نتایج این فعالیت‌ها را در اختیار بهره‌برداران بخش قرار دهیم.

وی هدف از اجرای طرح هوشمندسازی شبکه‌های آبرسانی را بهینه‌سازی مدیریت آبیاری، نهاده‌ها و الگوی کشت در کشاورزی هوشمندانه به صورت مرحله به مرحله و متناسب با ارتقا پذیرش اجتماعی برشمرد و متذکر شد: طرح الگویی در پنج مدیریت آبیاری مختلف طبق مطالعات و تحقیقات پس از استخراج توابع حاکم و تهیه مدل‌های تخصصی به صورت کاملا بومی در دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا شده است.

عباس زارع مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در ادامه با اشاره به اینکه اثربخش‌ترین اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی هزینه شد در زمینه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری بود اضافه کرد: در برنامه هفتم نیز به این موضوع توجه ویژه خواهد شد.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.