• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
7

انتقاد از بی‌توجهی نسبت به تخریب مراتع کشور

  • کد خبر : 12917
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
انتقاد از بی‌توجهی نسبت به تخریب مراتع کشور

رئیس انجمن مرتع‌داری ایران از بی‌توجهی به تخریب مراتع در کشور انتقاد کرد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، مهدی بصیری اصفهانی امروز – سه‌شنبه – در ششمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران با تاکید بر اینکه مراتع با آموزش عمومی مردم و به دست مردم حفظ می‌شود، گفت: […]

marta_daam_gav_sabzezar_chara_dashtرئیس انجمن مرتع‌داری ایران از بی‌توجهی به تخریب مراتع در کشور انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، مهدی بصیری اصفهانی امروز – سه‌شنبه – در ششمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران با تاکید بر اینکه مراتع با آموزش عمومی مردم و به دست مردم حفظ می‌شود، گفت: اینکه یک کارشناس را مسئول نظارت و حفظ مراتع شود تا با گشت خودرویی بتواند از مراتع پاسداری کند انتظاری نابجا است.

وی با اشاره به هزینه بالای انتقال آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی حفظ مراتع در صدا و سیما، افزود: مسئله مرتع از نظر صدا و سیما مورد توجه نیست و این اطلاع‌رسانی بیشتر از طریق رسانه‌های دیگر اتفاق می‌افتد.

بصیری با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها و مراتع که زیر مجموعه کشاورزی است یک مشکل ساختاری دارد، تصریح کرد: باید یک وزارت‌خانه‌ای شکل بگیرد تا جوابگوی مردم در حوزه مراتع باشد.

دانشیار گروه مرتع‌داری دانشکده منابع طبیعی اصفهان با انتقاد از اینکه مشکلات مراتع کشور رسانه‌ای نمی‌شود، افزود: سازمان جهاد کشاورزی گران شدن تخم مرغ را رسانه‌ای می‌کند ولی درباره مراتع این اتفاق نمی‌افتد.

بصیری با اشاره به اینکه حل معضلات مراتع نیازمند حمایت مجلس است، تصریح کرد: کسی به فکر حفظ مرتع نیست بلکه دنبال این هستند که مراتع را تبدیل به کشاورزی کرده تا بتوانند حمایت مردمی را جلب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید مدافع نمایندگانی باشند که مدافع مراتع و منابع طبیعی باشند، افزود: حوزه حفاظت از مراتع محروم‌ترین و مغفول‌ترین بخش با توجه به وسیع ترین وسعتی که دارد است تا جایی که وضعیت حفاظت از جنگل ‌از مراتع بیشتر است.

عضو هیئت موسس و هیئت مدیره جمعیت پیام سبز با بیان اینکه درآمد مرتع باید به مرتع‌دار برسد تا بتواند آن را حفظ کند، عنوان کرد: تعلیف دام، حفاظت آب و خاک، تنوع زیستی، تعادل اکولوژیک، جلوگیری از بیایان‌زایی، ترسیب کربن، حفظ اقتصاد و جلوگیری از مهاجرت از جمله محاسن حفظ مراتع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.