• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1
مهندس تبادار استاندار فارس در حضور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

انتظار میرود که نگرانی های ما را در حوزه آب و تالابها به گوش رئیس محترم جمهور و هیأت دولت برسانید

  • کد خبر : 23034
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
انتظار میرود که نگرانی های ما را در حوزه آب و تالابها به گوش رئیس محترم جمهور و هیأت دولت برسانید

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: مهندس تبادار استاندار فارس در این نشست با بیان این مطلب که سالانه حدود ۲۰ میلیارد تن فرسایش خاک در ایران مشاهده میشود افزود: علاوه بر بحران آب، بحران خاک نیز به لیست نگرانیهای ما افزوده شده است، با برداشت بی […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: مهندس تبادار استاندار فارس در این نشست با بیان این مطلب که سالانه حدود ۲۰ میلیارد تن فرسایش خاک در ایران مشاهده میشود افزود: علاوه بر بحران آب، بحران خاک نیز به لیست نگرانیهای ما افزوده شده است، با برداشت بی رویه آب از عمق زمیِن هم به منابع آبی لطمه خورده و هم شاهد فرونشست زمین هستیِم.

وی که دقیقا پس از ارائه گزارش مدیِران دستگاههای اجرایی (آبفا منطقه ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی) سخنرانی کرد خطاب به مدیِران گزارش دهنده گلایه نموه و افزود: ارائه گزارش به تنهایی کافی نبوده و جای آن دارد که در نشست که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شده آن هم در شرایطی که پشتوانه های مالی و عملیاتی لازم است، مدیران میباست طرحای اجرایی و عملی و الزامات و برنامه ها و طرحهایِ خود را ارائه دهند و صرف ارائه گزارش کافی نمیباشد.

وی در بخش دیگر گفت: بایستی در احیای تالابها برنامه های مدونی داشته باشیم و برای بهره گیری از توان مرمی فقط مکانیِزمهای تنبیهی به طور مثال پر کردن چاههایِ غیِر مجاز  را لحاظ نکنیم و جای آن دارد که مکانیزم های تشویقی نیز تدویِن شود تا زمیِنه را برای معاش مردم و خصوصا کشلورزان تامیِن نمایِیِم.

استاندار فارس افزود: در گذشته های نه چندان دور دستگاهها جزیره ای عمل میکردند و شاهد همگرایی سازمانها نبودیم به گونه ای که هدف جهاد کشاورزی تنها توسعه کشاورزی و هدف وزارت صنعت تنها توسعه صنعتی بود اما امروز دیدگاهها و برنامه ها تغییر کرده و وظایف مشترک بیِن دستگاهها تدویِن شده است.

مهندس تبادار خطاب به دکتر کلانتری گفت: انتظار میِرود که نگرانی های ما را در حوزه آب و تالابها به گوش رییس محترم جمهور و هیات دولت برسانید تا راهکارهای اجرایی و عملی تدویِن شود و بوجه لازم در اینخصوص اختصاص یابد.

استاندار فارس در پایان با بیِان ایِنکه طرح‌های مطالعاتی در مورد احیایِ دریاچه پریشان، بختگان و… در فارس انجام‌ شده است، اظهار داشت: انتظار ما این است تا تهیِه طرح جامع احیِایِ دریاچه پریشان، طرح‌هایِ موجود را دولت بررسی کند و طبق آن بودجه لازم را اختصاص دهد و موضوع را محدود به طرح جامع نکند.

اسماعیل تبادار افزود: ما قول می دهیم که به محوریت دانشگاه شیراز طرح جامع احیای دریاچه پریِشان را تهیه‌کرده و تحویِل دهیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=23034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.