• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
32
یک فعال محیط زیست

امسال، بهتر آنست که ۱۳ بدر را در خانه برگزار کنیم

  • کد خبر : 25700
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
امسال، بهتر آنست که ۱۳ بدر را در خانه برگزار کنیم

رفتن به دامان طبیعت در روز سیزده بدر، رسمی کهن، جذاب، و روحیه بخش در میان همه ی ایرانیان است، اما امسال با شیوع ویروس کرونا نوروز به اجبار رنگ دیگری گرفته است. ملیحه ثابت فعال محیط زیست و دبیر اجرایی خانه فرهنگ بوم گردان پارس در گفتگو با پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی […]

رفتن به دامان طبیعت در روز سیزده بدر، رسمی کهن، جذاب، و روحیه بخش در میان همه ی ایرانیان است، اما امسال با شیوع ویروس کرونا نوروز به اجبار رنگ دیگری گرفته است.
ملیحه ثابت فعال محیط زیست و دبیر اجرایی خانه فرهنگ بوم گردان پارس در گفتگو با پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) بیان کرد: برنامه ما برای رفتن به طبیعت در فصل بهار و روز طبیعت رسم‌های بسیار خوب و پسندیده ای هستند چرا که در بهار، طبیعت زنده می‌شود و حضور در آن شادابی و روحیه خوبی به انسان می‌بخشد، با این وجود علیرقم میل باطنی و بنابر توصیه پزشکان در روز ۱۳ بدر سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازیم و در خانه بمانیم.
وی همه ی شهروندان مسئولیت پذیر را به ماندن در خانه دعوت کرد و گفت: می‌توانیم در این روز برنامه‌های جمعی برای خانواده در خانه تدارک ببینیم و حتی غذای مخصوص سیزده بدر را بپزیم تا هم سنت اصیل سیزده بدر را برگزار کرده و هم به توصیه های بهداشتی جهت شیوع بیماری کرونا عمل کرده باشیم.
ملیحه ثابت گفت: اگر می‌خواهیم روز‌های شاد و خوشی در سال‌های آینده در کنار خانواده داشته باشیم تعطیلات نوروز امسال را در خانه بمانیم، ضمن اینکه از جانب مقامات نیز اعلام شده است پارک ها و بوستان ها روز سیزده بدر تعطیل خواهند بود و خدمات رسانی نخواهند داشت و شهروندان در خانه بمانند.
وی در ادامه گفت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضمن فرهنگ سازی برای در خانه ماندن شهروندان و برای تحقق شعار “درخانه می مانیم”، تلاش می کنیم تا زمینه های ایجاد اجتماعات مردمی در نقاط مختلف شهر به وجود نیاید. همچنین اگر در خانه‌ها فضایی مانند حیاط یا بالکن‌های مناسب وجود داشته باشد افراد می‌توانند ساعتی را در این فضاها به ورزش‌ و بازی های جمعی بپردازند. فراموش نکنیم که ورزش‌های هوازی می‌تواند به سلامت ریه‌ کمک کند همچنین اگر فضای بازی در خانه وجود نداشته باشد می‌توان به ورزش‌هایی مانند یوگا که نیاز به فضای آزاد ندارند، پرداخت.
این فعال محیط زیست گفت: باید این پویش با همکاری رسانه ملی، سایر رسانه‌ها و فعالان اجتماعی در فضای مجازی اطلاع رسانی شود تا هموطنان عزیز سیزده بدر امسال را در خانه سپری کنند.
وی در پایان ضمن تشکر از هموطنان که کمپین “درخانه می مانیم” را رعایت می کنند، گفت: با همراهی مردم هر چه زودتر بر این بیماری خطرناک و انتشار ویروس کرونا فائق می آییم تا بزودی بتوانیم سنتهای اصیل و گذشته خود را برگزار نماییم.
مصاحبه: احسان سمیع زاده

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.