• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

الگوی کشت و آبیاری باید اصلاح شود

  • کد خبر : 14777
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
الگوی کشت و آبیاری باید اصلاح شود

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، بیش از ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران که به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده بود، روز سه شنبه با حضور رییس‌جمهوری در یکی از باغات شهریار به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح این طرح با بیان این […]

reis_jomhoor_3به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، بیش از ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران که به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده بود، روز سه شنبه با حضور رییس‌جمهوری در یکی از باغات شهریار به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح این طرح با بیان این که برای تأمین مواد غذایی و کشاورزی مورد نیاز با توجه به افزایش جمعیت و تداوم خشکسالی و کمبود منابع آب، راهی جز صرفه‌جویی وجود ندارد، گفت: باید تلاش کنیم الگوی کشت و آبیاری در کشور اصلاح شده تا بتوانیم حداکثر محصول را با حداقل مصرف آب تولید کنیم.
رییس جمهوری افزود: اگر به فکر اصلاح روش‌های کشت و آبیاری نباشیم با توجه به الگوی رشد جمعیت کشور از خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی فاصله خواهیم گرفت.
دکتر روحانی با اشاره به تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفتن بیش از ۱۰ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان تهران در سال ۹۴ اظهار داشت: مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خلال توضیحاتش اطلاع داد که حجم اقداماتی که تا پایان این دولت در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی در استان تهران به سامانه‌های نوین آبیاری انجام می‌شود معادل همه اقدامات انجام شده در پنجاه سال گذشته است که این بسیار غرورآفرین بوده و جای تحسین دارد.
رییس جمهوری تصریح کرد: دولت برای افزایش سطح اراضی زراعی مکانیزه و مجهز به شیوه‌های نوین آبیاری در سراسر کشور برنامه‌های گسترده‌ای دارد تا بتوان هم در مصرف آب صرفه‌جویی کرد و منابع آبی کشور را حفظ کرد و هم با کاهش مصرف آب کیفیت منابع آب کشور را حفظ و ارتقا بخشید.
دکتر روحانی در پایان سخنان خود با ابراز خشنودی برای حضور در چنین باغ مصفایی که به روش‌های نوین آبیاری نیز تجهیز شده است، خاطرنشان ساخت: از همه کسانی که در سراسر کشور برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و معتقدم کار آنان جهادگونه بوده و بسیار ارزشمند است.
رییس جمهوری گفت: دولت با برعهده گرفتن سهم ۸۵ درصدی از تأمین منابع لازم برای تجهیز اراضی زراعی به روش‌های نوین آبیاری، آمادگی کامل خود را برای کمک به اجرای گسترده این طرح اعلام کرده است. دولت در سال ۹۳ اجرای بیش از ۱۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در استان تهران را مورد حمایت قرار داده که کل مبلغ هزینه شده برای اجرای این مقدار سامانه نوین آبیاری بالغ بر ۶۹۱ هزار و ۴۴۴ میلیون ریال بوده است.
بهره‌برداری از این طرح در باغی ۳۳ هکتاری در منطقه جعفریه شهریار انجام شد که وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران در حین بازدید رییس جمهوری از سامانه نوین آبیاری این باغ با توضیحات خود دکتر روحانی را در جریان جزییات اجرای این طرح در استان تهران و سراسر کشور قرار دادند.
منبع: زیست بوم
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.