• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
13
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد

افزایش ۸۵ درصدی تولید گندم در لامرد محقق شد

  • کد خبر : 33961
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
افزایش ۸۵ درصدی تولید گندم در لامرد محقق شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن گندم کشاوزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلوهای ذخیره سازی شد که دال بر افزایش ۸۵ درصدی تولید گندم در این شهرستان نسبت به سال قبل است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ علیرضا محمدی در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شده بود تصریح کرد: خرید مقادیر مذکور گندم کشاورزان موجب تکمیل ظرفیت سیلوهای گندم شهرستان لامرد شده و می تواند آرد با کیفیت مورد نیاز این شهرستان را در طول یکسال آینده تامین نماید.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طول سال زراعی جاری بالغ بر ۷۵۰۰ هکتار کشت شتوی شامل گندم، کلزا و جو در شهرستان لامرد داشته ایم، اظهار کرد: افزایش سطوح آبیاری قطره ای، مدیریت تغذیه برگی، مدیریت آبیاری بهتر کشاورزان، استفاده از دستگاه های کارنده مناسب و کاشت به موقع باعث افزایش عملکرد مزارع شد.
او به سطح ۸۷۰ هکتاری محصولات سبزی و صیفی در سطح شهرستان لامرد نیز پرداخت و افزود: این محصولات به دو صورت پاییزه در سطح ۴۵۰ هکتار و کشت زیر پلاستیک در سطح ۴۲۰ هکتار انجام شد.
او به موضوع تولیدات دامی نیز گریزی زد و اضافه کرد: تولید ۱۰۰ تن عسل، تولید ۲۰ کیلو ژل رویال، اسکان و گواهی حمل ۱۱۰ هزار کلونی زنبور عسل، تولید ۵ هزار تن شیر خام، تولید ۷۰۰ تن گوشت قرمز، تولید ۲۷۰۰ تن تخم مرغ و جوجه ریزی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ای از جمله توفیقات بخش کشاورزی شهرستان لامرد در سال گذشته بوده است.
وی ضمن اشاره به برخی از محدودیت های اقلیمی در حوزه باغات شهرستان لامرد گفت: در سال گذشته توسعه نخیلات تجاری در سطح چهار هکتار و کشت گیاهان دارویی در سطح ده هکتار از دستاوردهای بخش باغبانی این شهرستان بوده است.
او همچنین با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی که از اصول اساسی افزایش بهره وری تولید است افزود: ۹۳۰ نفر روز در کلاس های آموزشی شرکت کرده اند. توجه بانوان به بحث مشاغل خانگی مرتبط با کشاورزی باعث شد که ۱۷۰ نفر روز کلاس برای بانوان برگزار گردد.
محمدی با بیان اینکه در زمینه زیر بنایی جهت اجرای آبیاری نوین برای ۶۰ هکتار از زمین های کشاورزی بیش از ۳۰ هزار میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: احیا و مرمت قنوات به طول ۱۱۰۰ متر صورت پذیرفت که هزینه ای بالغ بر ۴ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال در بر داشت.
وی بیان کرد: در زمینه تنظیم بازار علی رغم کمبودهایی که وجود دارد، با تلاش شبانه ‌روزی عوامل جهاد کشاورزی شاهد توزیع انواع اقلام تنظیم بازار شامل سیب، پرتقال، مرغ منجمد، شکر، برنج و گوشت قرمز به میزان ۱۹۰ تن بودیم و نظارت‌ها در تمامی حوزه ها به خصوص آرد و نانوایی‌ها ادامه دارد که چندین نفر از متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد با اشاره به ضرورت حفظ کاربری اراضی کشاورزی گفت: در یک سال گذشته ۴۲۰۰ کیلومتر مربع از اراضی این شهرستان به لحاظ تغییر کاربری های پایش شدند. رفع تداخلات اراضی نیز در ۱۸ پلاک ثبتی انجام شده و در ۶۰ پلاک در حال اقدام می باشد.
او؛ به توزیع کود های شیمیایی در راستای افزایش عملکرد مزارع، توزیع بذور گواهی شده، توزیع ۳ میلیون لیتر سوخت ماشین آلات کشاورزی و نظارت های فنی و مهندسی بر امر کاشت تا برداشت محصولات به عنوان مهمترین فعالیت های جهاد کشاورزی شهرستان لامرد در طول سال گذشته اشاره کرد.
محمدی برگزاری میز خدمت در نماز جمعه شهر علامرودشت، دیدار با آزاد امام جمعه و خضری سرپرست فرمانداری لامرد، نشست خبری با اصحاب رسانه و گلباران قبور شهدا را از مهمترین برنامه های هفته جهاد کشاورزی در شهرستان لامرد عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=33961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.