• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
8
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

افتتاح دو طرح صنایع تبدیلی و غذایی مرودشت درهفته جهاد کشاورزی

  • کد خبر : 33909
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
افتتاح دو طرح صنایع تبدیلی و غذایی مرودشت درهفته جهاد کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و افزایش تولید، دو طرح تولیدی مواد غذایی، در شهرستان مرودشت به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ منصور امیریان اظهار کرد: این دو طرح در زمینه تولید کنسرو قارچ، خیار شور، شوریجات و ترشیجات، با عنوان محصولات غذایی مهر و همچنین ، تولید انواع مربا و شربت، با عنوان محصولات غذایی لامیا، در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت به بهره برداری رسیدند.
او بیان کرد: در این دو طرح ۲۹۱۰۰۰ میلیون ریال هزینه گردیده است که ۹۸۰۰۰ میلیون ریال از طریق ارائه تسهیلات، و ما بقی توسط مجریان، هزینه شده است و در ضمن، ظرفیت تولید سالانه ۱۶۰۰ تن، می باشد.
امیریان با بیان اینکه این دو طرح در مساحت ۵۱۳۶ متر مربع اجرا گردیده است افزود: در این دو طرح برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۵ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی افزود: با افتتاح این دو طرح، تعداد واحدهای فعال صنایع تبدیلی تحت پوشش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، به ۱۱۹ واحد، با ظرفیت تولید اسمی ۸۷۵ هزار تن و ظرفیت جذب مواد خام ۱۳۶ هزار تن رسید و در حال حاضر برای تعداد۱۳۵ واحد مجوز تاسیس صادر شده است.
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: شهرستان مرودشت در تولید رب گوجه فرنگی مقام اول را در استان دارد و بیش از ۵۰ درصد رب گوجه فرنگی تولید شده در استان، متعلق به این شهرستان می باشد. و در ادامه به چهار واحد تولید مواد غذایی مجهز به دستگاه اسپتیک در شهرستان اشاره کردند و از مراحل پایانی ساخت دستگاه اسپتیک در شهرستان خبر دادند.
دستگاه اسپتیک جهت استریلیزه کردن رب گوجه فرنگی استفاده می شود و در حال حاضر از کشور ایتالیا وارد می گردد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=33909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.