• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

اعلام آمادگی سوئد برای همکاری های زیست محیطی با ایران

  • کد خبر : 14273
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
اعلام آمادگی سوئد برای همکاری های زیست محیطی با ایران

میکاییل دامبرگ وزیر امور شرکتها و نوآوری سوئد از آمادگی سوئد برای همکاری های زیست محیطی با ایران در دیدار با معصومه ابتکار معاون رییس جمهور ورییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، میکاییل دامبرگ وزیر شرکتها و نو آوری سوئد […]

hamkari_3میکاییل دامبرگ وزیر امور شرکتها و نوآوری سوئد از آمادگی سوئد برای همکاری های زیست محیطی با ایران در دیدار با معصومه ابتکار معاون رییس جمهور ورییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، میکاییل دامبرگ وزیر شرکتها و نو آوری سوئد در این دیدار ، آمادگی کشورش را برای همکاری های مختلف از جمله همکاری های زیست محیطی اعلام کرد.
براساس این گزارش ، معصومه ابتکار نیز در این دیدار اظهار داشت : جمهوری اسلامی علاقه مند است که روابط خود را در همه زمینه ها با کشور سوئد گسترش دهد.
ابتکار باتاکید بر اینکه نگاه ایران به موضوع محیط زیست یک نگاه جهانی است، گفت: تهران از اهداف اصلی خود، همکاری مشترک و بین المللی در قالب دو یا چند جانبه را دنبال می کند و همه کشورها باید به به حفاظت از محیط زیست جهان کمک کنند.
به گفته وی، محیط زیست مرز نمی شناسد و اهداف محیط زیستی فراملی است و همه باهم باید در منطقه و در سطح بین الملل همکاری مشترک داشته باشند.
ابتکار ، وجود تالاب ها و دریاچه های مختلف در کشورمان را یادآور شد و گفت: تالاب هامون یکی از مهمترین آنها محسوب می شود که مرز مشترکی بین ایران و کشور افغانستان است.
معاون رئیس جمهوری گفت: هدف ایران حفاظت و احیای تالاب هامون است.
وی اضافه کرد: مذاکراتی با رییس جمهور افغانستان در زمینه احیای هامون در چارچوب اهداف زیست محیطی مشترک در منطقه صورت گرفته و انتظار می رود از خطر نابودی رهایی یابد.
ابتکار افزود: نیازمند توجه و همکاری مشترک با سوئد در مناطق مختلف کشور هستیم و آثار تحریم ها بر محیط زیست و لزوم انتقال فناوری روز را خاطرنشان ساخت .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بخاطر تحریم ها نتوانسته ایم بسیاری از اهداف زیست محیطی کشور را به اجرا گذاریم و انتظار می رود با رفع تحریم ها بطور کامل، مشکلات برطرف شود .
وی ، وزیر شرکتها و نو آوری سوئد را برای حضور و مشارکت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست که از تاریخ ۲۹ فوریه لغایت سوم ماه مارس سال ۲۰۱۶ ( ۱۰ الی ۱۳ اسفندماه ۹۴ ) برگزار می شود، دعوت کرد.
ابتکار گفت: نمایشگاه مزبور فرصت بسیار خوبی برای آشنایی و سرمایه گذاری در ایران و آشنایی صاحبان صنایع با فن آورهای شرکت های سوئدی است و امیدواریم در این نمایشگاه آخرین تجریبات ، اطلاعات و تجهیزات روز دنیا در زمینه محیط زیست عرضه شود.
ابتکار گفت: ایران علاقمند است از تجربیات سوئد در زمینه سنجش آلودگی آب ، هوا و کیفیت آنها تبادل تجربیات و همکاری متقابل داشته باشد و کارگاه های آموزشی مشترک برگزار شود.
معاون رئیس جمهور ، وجود تروریسم در منطقه با مشخصه داعش و کشتار انسانهای بی دفاع را از جمله عوامل ناامنی در منطقه ذکر کرد و گفت: گروه تروریستی داعش آتش جنگ را در کشورهای همسایه ایران ازجمله؛ سوریه، عراق و افغانستان برپا کرده و باعث نا امنی شده است.
وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین اهداف ایران برقراری صلح و امنیت در منطقه است تا بتوان با برقراری صلح و امنیت به اهداف مشترک زیست محیطی دست یابیم ، تا وضعیت محیط زیست در کشور و در نتیجه در دنیا بهبود یابد .
ابتکار، تاسیس صندوق ملی محیط زیست در ایران را یادآور شد و گفت: چالشهای زیست محیطی نظیر حفاظت و احیای تالاب ها ، دستیابی به اهداف توسعه پایدار ، کشاورزی سبز، حفاظت از پارک های ملی ، حفاظت از مواد غذایی ، انرژی پاک از جمله موضوع هایی است که با کمک های بین المللی به این صندوق می توان برطرف ساخت .
میکاییل دامبرگ وزیر سوئدی نیز در این دیدار گفت: کشور متبوعش تجربیات زیادی در زمینه حفاظت از محیط زیست دارد و می توان تجربیات و فن آوری های را به ایران انتقال داد.
وی افزود: ایران نیاز به مدیریت و بهبود سیستم حمل و نقل عمومی دارد و برای رسیدن به توسعه و دست یافتن به اهداف آن باید همه بخش ها ، به ویژه بخش خصوصی همکاری لازم را به عمل آورد.
وزیر شرکتها و نو آوری کشور سوئد اعلام کرد: تهران و استکهلم در خصوص چگونگی مدیریت بازیافت و زباله ، مدیریت انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی ، بکار گیری سیاست های زیست محیطی و انتقال تکنولوژی می توانند با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.
وی افزود: شرکت های ایرانی و سوئدی باید به اهداف مشترک دستیابند و تحقق توسعه پایدار نیازمند تفکرهای جدید ، راه حل های نوین و شیوه های اثرگذار است.
این مقام سوئدی اظهار داشت: آنچه مهم است تجارت ، سرمایه گذاری و ارتباطات و در کنار آن صادرات و واردات و انتقال تجربیات یکدیگر است و مهمترین اهداف زیست محیطی سوئد ،همکاری های علمی و بین المللی و همکاری های دوجانبه است.
دامبرگ تاکید کرد: کشورهای توسعه یافته و ثروتمند مسئولیت بین المللی دارند ، آنها طبق حقوق بین الملل نسبت به سایر کشورها مسئول به حساب می آیند ،بنابراین از همکاری مشترک در تمامی زمینه ها با ایران استقبال می کنیم.
چندی پیش سفیر سوئد در تهران، بیشترین صادرات ایران به سوئد را مربوط به مواد غذایی دانست و افزود: زعفران، آبمیوه، فرش و محصولات صنعتی سبک از جمله اقلام است و بیشترین صادرات سوئد به ایران به بخش خدمات مربوط می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.