• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

اعتراض شاهرودی‌ها به قطع درختان باغ تحقیقات‌ کشاورزی

  • کد خبر : 10105
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
اعتراض شاهرودی‌ها به قطع درختان باغ تحقیقات‌ کشاورزی

روابط عمومی ستاد مردمی حفاظت از طبیعت شاهرود از گردهمایی تشکل‌های مردم نهاد شهرستان در اعتراض به قطع هزاران درخت باغ مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان در شاهرود خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، این گردهمایی امروز، پنج شنبه ۲۱ خردادماه در جلوی مرکز تحقیقات کشاورزی استان […]

eteraz_tajamo_tahason

عکس آرشیوی است

روابط عمومی ستاد مردمی حفاظت از طبیعت شاهرود از گردهمایی تشکل‌های مردم نهاد شهرستان در اعتراض به قطع هزاران درخت باغ مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان در شاهرود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، این گردهمایی امروز، پنج شنبه ۲۱ خردادماه در جلوی مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان(شاهرود) با حضور گسترده مردم و دست اندرکاران طبیعت و محیط زیست برگزار شد.

روابط عمومی ستاد مردمی حفاظت از طبیعت شاهرود، هدف از این گردهمایی را، اعتراض به قطع گسترده هزاران اصله درخت شاداب و زنده غیرمثمر فضای سبز در حاشیه اراضی این مرکز و سکوت مسئولین در قبال این فاجعه زیست محیطی اعلام کرد.

شرکت کنندگان در این گردهمایی زیست محیطی خواستار پاسخگویی جهاد کشاورزی و رِییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان سمنان در خصوص دلایل اختصاص منابع آبی این مرکز به کشت محصولاتی نظیر گندم، ذرت، سیب زمینی ، گوجه فرنگی و پیاز شدند. وظایف سازمان تحقیقات کشاورزی همانگونه که از نامش برمی‌آید پژوهش در حوزه کشاورزی با هدف رفع مشکلات بهره برداران است نه تولید و فروش محصولات کشاورزی آن هم در شهری که با بحران جدی آب روبروست.

در این گردهمایی سه اصله نهال به شکل نمادین توسط شرکت کنندگان در این گردهمایی در مقابل درب ورودی مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان که هزاران اصله درخت در آن قلع و قمع شده بود کاشته شد تا بار دیگر ضرورت صیانت از منابع طبیعی یادآوری شود.

همچنین در این مراسم بیانیه‌ای خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست قرائت شد که در آن ضرورت رسیدگی به موضوع پرونده قطع درختان در مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان یادآوری شد.

در بخش هایی از این بیانیه آمده است: ” مردم شاهرود که ۱۰ سال در برابر سنگین ترین هجمه‌های دولت قبلی در مقابل احداث جاده ابر ایستادگی کردند این دهان کجی آشکار را تحت هیچ شرایطی و با قید هیچ توجیهی نپذیرفته و تا برکناری مسببین این جنایت زیست محیطی و جبران خسارت وارده و البته پاسخگویی شفاف وزیر جهاد کشاورزی کوتاه نخواهند آمد. ضمن اینکه پرونده قضایی این جنایت زیستی را نیز به دقت دنبال خواهند کرد.”

در بخش دیگری از این بیانیه آمده “اینجا شهر باصفای شاهرود و قطب کشاورزی استان است. برای بازگرداندن همین مرکز تحقیقات کشاورزی که سال‌های قبل به ناحق از شاهرود به مرکز جغرافیایی استان برده شده بود، مردم، مسئولین، نخبگان، دلسوزان و کشاورزان سالها تلاش کردند تا این حق مسلم را باز پس گیرند. آیا حساسیت این موضوع ایجاب نمی‌کرد گزینش مدیران این مرکز با دقت بیشتری صورت گیرد؟”

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.