• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

اطلاع رسانی در منابع طبیعی به دلیل گستردگی عرصه ها پایین است

  • کد خبر : 4026
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
اطلاع رسانی در منابع طبیعی به دلیل گستردگی عرصه ها پایین است

در منابع طبیعی کار زیاد انجام می شود اما بخاطر گستردگی عرصه ها نمود ندارد، حجم کارهایی که صورت می گیرد تناسبی با میزان  اطلاع رسانی و تبلیغات  ندارد و این میزان  شاید چیزی حدود یک به پنج باشد. این بخشی از حرف های مهرداد بهاروند مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با فرستاده […]

در منابع طبیعی کار زیاد انجام می شود اما بخاطر گستردگی عرصه ها نمود ندارد، حجم کارهایی که صورت می گیرد تناسبی با میزان  اطلاع رسانی و تبلیغات  ندارد و این میزان  شاید چیزی حدود یک به پنج باشد.
این بخشی از حرف های مهرداد بهاروند مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با فرستاده روابط عمومی است  که برای ارزیابی عملکرد به این استان رفته است.
از بهاروند می پرسیم در منابع طبیعی لرستان چه چیزی بیشتر از همه ذهنت را به خود مشغول کرده است، لحظه ای مکث می کند … مدت یک سال و اندی می شود از سنقر کرمانشاه به لرستان آمدم، ساختمان اداره کل را ببینید، بسیار کهنه و فرسوده است. متعلق به سال ۱۳۲۸ است و یکی از قدیمی ترین ساختمان های خرم آباد، زیر ساخت های اداری بسیار نامناسب بود، به خود گفتم اگر قرار است کاری انجام شود نقطه شروعش اینجاست . برای تغییر فضای اداری قدم های خوبی برداشته شد، برای احداث ساختمان جدید اعتبار جذب کردیم اما کافی نیست چون تنها توانستیم اسکلت آن را برپا کنیم، در حال پیگیری هستیم از طریق بند « ن» تبصره ۳ استان اموال مازاد را بفروش  برسانیم تا هزینه ساختمان کنیم و اگر پول برسد  سال ۹۵ ساختمان جدید اداره کل برپا می شود.ب
هاروند فضا دادن به برخی نیروهای توانمند و در حاشیه مانده  و توجه به معیشت کارکنان را یکی دیگر از دغدغه های خود برشمرد و افزود: گرچه دستم خالیست اما تلاش این است که انگیزه کارکنان را بالا ببریم تا بهره وری در منابع طبیعی بیشتر شود.
این مدیرمنابع طبیعی ذکر کرد: دومین استان جنگل نشین زاگرس هستیم، یک میلیون و ۲۱۷ هزارهکتار جنگل داریم،  دو میلیون و ۸۱۵هزار هکتار وسعت و یک میلیون و ۸۰۰هزار جمعیت، ۱۲ درصد آب های جاری کشور از این استان سرچشمه می گیرد و اگر قرار است منابع طبیعی حفظ شود باید به مردم روی آورد. در استان به دنبال مشارکت مردم هستیم  و مشارکت مردم حاشیه جنگل ها بود که  آتش سوزی منابع طبیعی به نسبت  سال گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته است.
از تعامل منابع طبیعی با سایر دستگاه های اجرایی استان پرسیدیم، بهاروند از ارتباط با سایردستگاهها تقریباً راضی بنظر می رسید: « در تابستان امسال هرچه از هلی کوپتر برای گشت و مراقبت استفاده کردیم رایگان بود، با استانداری تفاهم نامه همکاری امضا کردیم، دفتر پیشخوان دولت راه انداختیم و یکسری کارهای دیگر، اما آنچه بیشتر از همه برای منابع طبیعی ایجاد مزاحمت می کند بهره برداری از معادن و  انجام طرح های عمومی و عمرانی است که در استان اجرا می شود. امسال ۱۲۵ فقره استعلام معادن به منابع طبیعی رسید، تنها با ۱۶تای آن موافقت شد چون مابقی درخواست ها با ممنوعیت واگذاری عرصه مواجه بود و منابع طبیعی موافقت نکرد.
مهرداد بهاروند در ادامه صحبت های خود به خشکیدگی بلوط های جنگلی استان هم اشاره کرد و گفت: قریب به ۵۶۳ هزار هکتار از عرصه های جنگلی به نسبت های مختلف دچار عارضه بیماری زغالی شده و همگام با حرکت ملی  که در کشور برای نجات جنگل ها صورت گرفته است،  منابع طبیعی استان  با قطع درختان آلوده و انجام پروژه های آبخیزداری، کار احیای جنگل ها را آغاز کرده و پیش بینی می شود که ظرف امسال ۱۰ هزار هکتار کار احیایی در جنگل های لرستان  صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.