• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

اصفهان همچنان با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند

  • کد خبر : 25494
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
اصفهان همچنان با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر اینکه تصور بارشهای مطلوب  بارندگی های امسال در استان اصفهان تصور درستی نیست  گفت: اصفهان همچنان با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، حسن ساسانی در ارتباط با این موضوع که آیا کشاورزان در بهمن ماه […]

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر اینکه تصور بارشهای مطلوب  بارندگی های امسال در استان اصفهان تصور درستی نیست  گفت: اصفهان همچنان با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، حسن ساسانی در ارتباط با این موضوع که آیا کشاورزان در بهمن ماه نیاز به آب دارند، اظهار داشت: در ارتباط با توزیع آب برای ادامه کشت پاییزه هنوز تصمیمی اتخاذ نشده زیرا زمان بازگشایی و میزان بازگشایی نسبت مستقیمی با وضعیت بارش‌های روزهای آینده دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: باز شدن آب به دمای هوا نیز بستگی دارد و هنوز هیچ تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده و هنوز برای تصمیم‌گیری در ارتباط با این موضوع زود است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان در بهمن‌ماه نیازی به آب ندارند، برای کشت گندم و کشت پاییزه تنها در صورتی که بارش مناسب نداشته باشیم در اسفندماه آب اختصاص پیدا می‌کند و گندم در بهمن‌ماه نیاز آبی ندارد، اگر هم درخواستی در ارتباط با این موضوع بوده هنوز به دست ما نرسیده است.

ساسانی تصریح کرد: این موضوعات در استانداری مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود و هنوز چیزی در ارتباط با این موضوع مطرح نشده است و بنده به تنهایی قادر به تصمیم‌گیری نیستم.

به گفته وی البته با توجه به بارندگی‌های اخیر به ویژه سیل‌هایی که در چند استان کشور در ۲ سال اخیر صورت گرفته تصور بسیاری از مردم اصفهان این باشد که اصفهان دیگر مشکل کم آبی ندارد و حتی صنف کشاورزان نیز بر این باور است که آب کافی پشت سد وجود دارد.

حسن ساسانی با بیان اینکه این تصور که در سال جاری و سال گذشته در سراسر استان اصفهان شاهد بارش‌ برف و باران بوده‌ایم تصور درستی نیست متذکر شد: بر خلاف دیگر استان‌ها و به گفته مسئولان، استان اصفهان همچنان با بی آبی دست و پنجه نرم می‌کند و لازم است تا مردم دقت بیشتری در مصرف آب داشته باشند.

ساسانی درباره وضعیت آب سد زاینده‌رود به ویژه در بالادست و وضعیت بارش‌ها بیان کرد: بارش‌های ما نسبت به سال گذشته بیش از ۵۶ درصد کاهش داشته و نسبت به متوسط بلندمدت هم شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها در سال جاری بوده‌ایم.

وی گفت: بارش‌ها اصلاً مطلوب نیست و متاسفانه پیش‌بینی چندان خوبی هم نداریم، به طوری‌که بارش‌ها در بهمن و اسفند کمتر از نرمال بوده و در شرایط خوبی قرار نداریم.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.