• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

اصفهان، رتبه نخست تولید شیر در کشور

  • کد خبر : 25076
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
اصفهان، رتبه نخست تولید شیر در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان با تولید بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر، مقام نخست تولید شیر در کشور را دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، مهرداد مرادمند، در جریان برگزاری جشنواره بز مهابادی در شهرستان اردستان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کردن نژاد […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان با تولید بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر، مقام نخست تولید شیر در کشور را دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، مهرداد مرادمند، در جریان برگزاری جشنواره بز مهابادی در شهرستان اردستان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کردن نژاد برتر بز مهابادی است که جز نژادهای برتر شناخته می‌شود و ارزشمند است که در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی روی آن سرمایه‌گذاری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، بیان کرد: در زمینه تولید شیر در استان اصفهان، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و جایگاه نخست تولید شیر کشور با تولید بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر متعلق به استان اصفهان است.
وی برنامه آینده سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان را به دلیل شرایط کم‌آبی و اقلیم خشک و نیمه خشک، توسعه دام‌های سبک، ذکر کرد و متذکر شد: گسترش تولید شیر و افزایش میزان تولید گوشت قرمز، مهترین مزایای افزایش توسعه دام‌های سبک در استان اصفهان است.
این مقام مسئول در استان اصفهان توجه به بز مهابادی را در نژادهای محلی سازگار با کم‌آبی و مناسب برای اقلیم‌های خشک و نیمه خشک، یک شاخص خوب برشمرد و با بیان اینکه بز مهابادی به‌عنوان گونه مرتعی می‌تواند از مراتع فقیر حاشیه کویر استفاده کند، اضافه کرد: تجربیات دامداران، معرفی ظرفیت‌های منطقه و آشنایی سرمایه‌گذاران با این نوع فعالیت مهم برآورد می‌شود.
مرادمند، اصفهان را استانی صنعتی و گردشگری، دانست و بیان کرد: استان اصفهان با دارا بودن ۴۷۰ هزار رأس دام سنگین، ۳۷ میلیون قطعه مرغ گوشتی و ۱۲ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار، دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه دام و طیور است.
او از جایگاه نخست استان اصفهان با تولید سالانه ۱۰ هزار تن گوشت بوقلمون در کشور، خبر داد و گفت: زنجیره تولید استان اصفهان در زمینه شیر و تخم‌مرغ راه‌اندازی شده و در زمینه گوشت قرمز نیز به دنبال راه‌اندازی زنجیره هستیم.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.