• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد

استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌ها در بحران خشکسالی/ تامین ۳ برابری نهاده‌های دام در فارس

  • کد خبر : 29202
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌ها در بحران خشکسالی/ تامین ۳ برابری نهاده‌های دام در فارس

طمراسی گفت: به دلیل خشکسالی های اخیر فارس، طرح خرید حمایتی دام زنده عشایر باید شامل دام مازاد شود و به سن خاصی از دام عشایری محدود نشود تا عشایر کمترین زیان را ببینند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛ «احمد طمراسی» با اشاره به بحران خشکسالی اخیر در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: برای عبور از این بحران در استان به هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه ها در بحران خشکسالی نیاز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: بدین ترتیب خرید دام حمایتی با هدف جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی جامعه عشایر استان انجام خواهد شد زیرا انباشت دام و نبود مرتع باعث عرضه دام توسط عشایر با قیمت‌های نازل به بازار و وارد شدن زیان به این جامعه می شود.

وی اضافه کرد: حفظ مراتع به عنوان یکی از منابع پایه در اولویت استان قرار دارد و با توجه به خشکسالی پیش رو در سال زراعی ۱۴۰۰ که نسبت به ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده اگر دام به همان تعداد و نسبت در مراتع فارس در حال چرا باشد همین حداقل پوشش گیاهی نیز با چرای مفرط آسیب می بیند و اثر مستقیم آن در سال بعد متوجه عشایر خواهد شد.

طمراسی با اشاره به طرح خرید حمایتی دام زنده عشایر بیان کرد: این طرح باید شامل دام مازاد شود و به سن خاصی از دام عشایری محدود نشود تا عشایر کمترین زیان را ببینند.

وی ادامه داد: تداوم فعالیت عشایر در خشکسالی و فقر مراتع و گرانی نهاده هایی چون کنستانتره، جو و کاه موجب سختی آنها در سال جاری شده و باید تشکل ها و تعاونی های عشایری در صادرات دام نفوذ داشته باشند تا سود حاصل از صادرات به عشایر بازگردد.

طمراسی اعلام کرد: تامین نهاده های دام در سال جاری در فارس سه برابر شده و استان ما برای جذب تمام سهمیه ها آمادگی انجام اقدامات لازم را دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=29202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.