• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

استان فارس از پیشگامان ورزش کوهنوردی در کشور است

  • کد خبر : 24885
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
استان فارس از پیشگامان ورزش کوهنوردی در کشور است

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ سعید زندیان یکی از همنوردان و مربیان کوهنوردی گفت: در سال ۱۳۱۸ هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس به همت چند نفر از علاقه مندان به ورزش کوهنوردی در شهر شیراز تاسیس شد. این همنورد در خصوص تاسیس روز کوهنورد اذعان داشت: همچنین در سوم آبان ماه […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ سعید زندیان یکی از همنوردان و مربیان کوهنوردی گفت: در سال ۱۳۱۸ هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس به همت چند نفر از علاقه مندان به ورزش کوهنوردی در شهر شیراز تاسیس شد.

این همنورد در خصوص تاسیس روز کوهنورد اذعان داشت: همچنین در سوم آبان ماه ۱۳۵۶ تعدادی از همنوردان گروه کوهنوردی زاگرس شیراز جهت اجرای برنامه صعود به قله بِل در اقلید و پیمایش غار ضحاک ارسنجان بودند که متاسفانه در هنگام پیمایش غار ضحاک، همنورد مجید رضازاده در یک شیب تند سنگی از ارتفاع ۱۵ متری سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

پس از فوت وی، دوستان همنوردش از جمله زنده یاد رسول عارف، هر ساله در اولین جمعه آبان ماه در منطقه کوهستانی شیراز گرد هم جمع می شوند و یاد و خاطره وی را به نام روز کوهنورد گرامی می دارند.

سعید زندیان در ادامه افزود: باتوجه به فوت همنورد مجید رضازاده و گردهمایی همنوردان در اولین جمعه آبان ماه از سال ۱۳۵۶ تا کنون، کوهنوردان استان فارس این روز را به نام روز کوهنورد نامگذاری کردند و هر سال گرد هم جمع می شوند و یاد و خاطره درگذشتگان کوهستان را گرامی می دارند و نیز به دیدار پیشکسوتان می روند.

امسال نیز به دلیل تقارن با اربعین حسینی(ع) و ماه صفر در سی و هشتمین سالگرد روز کوهنورد، جمعه ۱۰ آبان ماه به همت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس و همنوردان پیشکسوت این استان در منطقه کوه چنار مهارلو با شعار خودداری از افروختن آتش در کوهستان و طبیعت و همچنین جمع آوری زباله های رها شده و پویش جمعه های بدون زباله و عبور از فقط مسیرهای پاکوب برگزار گردید./ خبرنگار: احسان سمیع زاده/ منبع: رادیو کوهنورد

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.