• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

استان تهران چهارهزارگونه گیاهی دارد

  • کد خبر : 11808
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۹:۴۰
استان تهران چهارهزارگونه گیاهی دارد

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از وجود چهارهزارگونه گیاهی در سطح استان خبر داد و گفت که از این تعداد ۳۰۰ گونه آن از نوع گیاهان دارویی است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، قاسم حقانی افزود: این گیاهان دارویی در سطح مراتع استان […]

giyah_jangali_afat_bimari_shemshadسرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از وجود چهارهزارگونه گیاهی در سطح استان خبر داد و گفت که از این تعداد ۳۰۰ گونه آن از نوع گیاهان دارویی است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، قاسم حقانی افزود: این گیاهان دارویی در سطح مراتع استان پراکنش داشته و به دلایل مختلف تاکنون برای بهره برداری صحیح و اقتصادی از آنها توجه کمتری شده است.

وی گفت: با وجود تنوع گونه های گیاهی در مراتع استان تهران، بهره برداری از گیاهان دارویی و توجه به ارزش اقتصادی آنها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

حقانی افزود: در سطح استان تهران سه شهرستان دماوند، فیروزکوه و شمیرانات با دارا بودن بالاترین سطح مراتع گونه های دارویی و شرایط مساعد اکولوژیکی از قابلیت های مناسب تری برای استحصال و توسعه گیاهان دارویی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره برداری صحیح و استفاده از ظرفیت های بالقوه این سرمایه ملی، اقدام هایی از طریق تهیه طرح های مرتعداری تلفیقی(چند منظوره) به شهرستان های دارای اولویت بیشتر اعلام شده تا با مشارکت مرتعداران بتوانیم گام مثبتی برای اقتصادی کردن و بهبود وضعیت مراتع برداریم.

حقانی افزود: بهره برداری از منابع طبیعی تجدید شونده صرفا معطوف به گیاهان دارویی و محصولات فرعی نیست بلکه بخش های مختلف این حوزه از ظرفیت های بسیاری برخوردارند و رویکردی که در این اداره کل دنبال می کنیم رویکرد اقتصادی کردن تمامی طرح ها و پروژه های منابع طبیعی است.

بنا به اظهار وی عرصه های مرتعی استان تهران افزون بر ۹۱۹ هزار هکتار است که ۱۰۰ هزار هکتار آن قابلیت کشت، بهره بر داری و توسعه گیاهان دارویی دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=11808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.