• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

اخطاریه هواشناسی، ویژه هواشناسی کشاورزی

  • کد خبر : 4965
  • ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و برف در برخی نقاط کشور به دلیل کاهش شدید دما در ۴ استان جنوب کشور به کشاورزان و دامداران این استانها هشدار داد. احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: با عبور سریع یک سامانه بارشی در روز شنبه در برخی […]

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و برف در برخی نقاط کشور به دلیل کاهش شدید دما در ۴ استان جنوب کشور به کشاورزان و دامداران این استانها هشدار داد.
احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: با عبور سریع یک سامانه بارشی در روز شنبه در برخی ساعات بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: علاوه بر این در برخی مناطق جنوب شرق کشور به سبب وزش باد شدید وقوع گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته وی، فردا موج ضعیف دیگری از کشور عبور می کند که عمده فعالیت آن به صورت افزایش ابر و وزش باد است.

وظیفه تصریح کرد: همچنین بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق شرق کشور به وقوع می پیوندد که دوشنبه بعد از ظهر بارش های پراکنده در شرق خاتمه می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: از بعد از ظهر فردا تا سه شنبه صبح خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج است.

وی افزود: فردا آسمان تهران ابری گاهی همراه با وزش باد و اوایل شب کاهش ابر است بیشینه و کمینه دما با دو درجه افزایش نسبت به امروز به ۸ و ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

وظیفه یادآور شد: با توجه به افت دما و وزش باد در استان های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و وجود محصولات جالیزی و مرکبات در این مناطق توصیه می شود کشاورزان از هرگونه عملیات محلول پاشی، سم پاشی و مصرف کود ازته در مزارع خودداری کرده و تنه نهال ها را بپوشانند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: همچنین دامداران نسبت به تأمین سوخت و تنظیم و تهویه دما و رطوبت در مرغداری ها و دامداری ها و تهیه خوراک پر انرژی اقدام کنند.

به گفته وی، درزگیری، ایزولاسیون کندوها و محافظت از کندوهای زنبور عسل در مقابل کاهش دما و انجام تغذیه مصنوعی برای زنبورداران و خودداری از عملیات صید و صیادی در خلیج فارس و دریای عمان در روزهای دوشنبه و سه شنبه و حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما به شیلات توصیه می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.