• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری

  • کد خبر : 5440
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۹:۳۲
اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری

معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سیستم های نوین آبیاری، پیش‌بینی می شود ۲۸۴ هزار هکتار از اراضی کشور تا پایان سال به روش های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شوند. به گزارش خبرنگار ایسنا در آذربایجان شرقی، سید رحیم سجادی در نشستی با مدیران […]

abyariمعاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سیستم های نوین آبیاری، پیش‌بینی می شود ۲۸۴ هزار هکتار از اراضی کشور تا پایان سال به روش های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در آذربایجان شرقی، سید رحیم سجادی در نشستی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در تبریز درباره راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر بهترین روش کاهش مصرف آب در این بخش تجهیز اراضی تحت کشت به شیوه های نوین آبیاری تحت فشار است و در کنار آن بهره گیری از روش های آبیاری کم فشار با هدف انتقال آب با لوله و شبکه های فرعی به اراضی تحت پوشش است.

وی از اجرای بدون محدودیت طرح توسعه آبیاری تحت فشار در سراسر کشور خبر داد و افزود: با توجه خاص دولت و وزیر جهاد کشاورزی به رشد سطح اجرایی آبیاری تحت فشار، تامین اعتبار مورد نیاز و تضمین منابع برای سال های آتی، سهمیه اجرایی عملیات آبیاری تحت فشار در سراسر کشور بدون محدودیت اعلام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع با بیان اینکه یک هشتم اراضی آبی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز هستند، ادامه داد: طی سالیان گذشته سیاست وزارت جهاد کشاورزی تغییر کرده و همواره بر آبیاری تحت فشار و احداث شبکه‌های فرعی برای کاهش مصرف آب تاکید شده است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر از هشت میلیون هکتار اراضی آبی که نیاز به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار دارند، یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در کشور مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار هستند.

سجادی گفت: ردیف اعتباری اجرای سیستم های نوین آبیاری که در بودجه سال های گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان بوده اکنون به حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.