• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای آبیاری قطره ای و بارانی در کشور

  • کد خبر : 5633
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای آبیاری قطره ای و بارانی در کشور

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری بارانی و قطره ای در اراضی کشاورزی کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا تاجگردون عصر روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح انتقال آب به اراضی دژ سلیمان از توابع گچساران افزود: […]

abyari_fazaye_sabz_abرییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری بارانی و قطره ای در اراضی کشاورزی کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا تاجگردون عصر روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح انتقال آب به اراضی دژ سلیمان از توابع گچساران افزود: این میزان اعتبار به پرداخت تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی کشور در سال ۹۴ تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اهمیت تبدیل زمین های کشاورزی دیم به آبی در افزایش بهره وری و بالا رفتن کیفیت محصولات کشاورزی ابرازامیدواری کرد: با پرداخت این تسهیلات گامی اثرگذار به سوی افزایش تولیدات بخش کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران برداشته شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حمایت از کشاورزان برای خودکفایی ملی و امنیت غذایی مردم کشور با در نظر گرفتن شرایط تحریم ضروری است.

وی فعال کردن عملیات اجرایی طرح های بزرگ راکد در بخش های مختلف به ویژه طرح های اشتغالزایی را از دستاوردهای مهم دولت یازدهم دانست.

تاجگردون بهره برداری از طرح تامین آب کشاورزی ۴۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی دژسلیمان در گچساران پس از ۱۰ سال انتظار مردم این منطقه را هدیه ارزشمند دولت تدبیر و امید به مردم این شهرستان ذکر کرد.

وی ابراز داشت: این طرح با تخصیص ۲۶ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

تاجگردون اجرای خط انتقال آب به طول دو و هفت دهم کیلومتر،بند انحرافی سنگ و سیمان، تامین برق و استخر ذخیره بتنی را از بخش های اجرا شده این پروژه ذکر کرد.

روستای ۱۰۰ خانواری دژسلیمان در ۱۴ کیلومتری غرب شهر دوگنبدان قرار دارد.

دوگنبدان مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.