• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

احیای شورای عالی عشایری دستاورد مهم دولت یازدهم در خدمت به عشایر است

  • کد خبر : 16489
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
احیای شورای عالی عشایری دستاورد مهم دولت یازدهم در خدمت به عشایر است

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای عالی عشایر کشور از سال ۸۳ مغفول مانده بود گفت: احیای دوباره این شورای قانونی و برگزاری جلسات آن بعد از ۱۰ سال از دستاوردهای مهم دولت یازدهم در راستای خدمت رسانی به این قشر مولد و تلاشگر است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به […]

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای عالی عشایر کشور از سال ۸۳ مغفول مانده بود گفت: احیای دوباره این شورای قانونی و برگزاری جلسات آن بعد از ۱۰ سال از دستاوردهای مهم دولت یازدهم در راستای خدمت رسانی به این قشر مولد و تلاشگر است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی در آستانه ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر، افزود: آخرین جلسه شورای عالی عشایر کشور در سال ۱۳۸۳ برگزار شده و تا پیش از فعالیت دولت یازدهم برگزاری جلسات این شورای مهم و قانونی کشور مغفول مانده بود.
وی اظهار کرد: با آغاز فعالیت دولت یازدهم و دستور ویژه رئیس جمهوری، این شورا احیا و نخستین جلسه شورا سال ۹۳ (پس از ۱۰ سال وقفه) به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و حضور جمعی از وزرا برگزار شد.
وی افزود: دراین مدت دو جلسه شورای عالی عشایری برگزار شده که دراین جلسات تصمیمات بسیار خوبی برای خدمت رسانی بهینه و مطلوب به عشایر به عنوان جامع مولد و تلاشگر ایرانی گرفته شده است.
قندالی تصریح کرد: دراین جلسات طرح های بسیار خوبی در زمینه بهداشت و درمان، خدمات آموزشی و ارتقای شاخص های انسانی جامعه عشایری کشور به تصویب رسیده است.
رئیس سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: شورای عالی عشایری کشور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که احیای دوباره این شورا بعد از ۱۰ سال نقطه عطف خدمات دولت یازدهم در مسیر خدمت رسانی به جامعه روستایی و عشایری کشور است.
وی با بیان اینکه پس از جامعه شهری و روستایی، عشایر سومین جامعه رسمی کشور هستند گفت: با توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت در شهرها ، ظرفیت های جامعه روستایی و عشایری کمرنگ شده که دولت یازدهم تلاش زیادی برای شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های این جامعه برای رشد و توسعه اقتصادی انجام داده است.
قندالی تصریح کرد: درهمین ارتباط و به منظور تجلیل از خدمات موثر و ارزشمند جامعه عشایری کشور در عرصه تولید و اقتصاد، روز ۱۵ مهرماه نیز به عنوان روز «روستا و عشایر» در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.
به گفته وی، جامعه عشایری کشور همواره نقش موثری در بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور داشته اند که از آن جمله می توان به حضور فعال و موثر آنها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.
سیروس نصیری مدیرکل امور عشایری استان تهران نیز دراین دیدار رئیس سازمان امور عشایری کشور را همراهی می کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.